شناسهٔ خبر: 35092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد اولین مرکز تحقیقات قرآن و دین

فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشریح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیژن مظاهری کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت هدف از راه‌اندازی غرفه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را معرفی فعالیت‌های این مرکز دانست و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت های حوزه قرآن و سلامت را در این مرکز ارائه دادند.

مظاهری با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: تکلیف خاصی را که کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به عهده دارد، به طور ویژه بحث پژوهش علمی قرآنی است.

وی افزود: فعالیت‌های ویژه‌تری مثل تولید دو نشریه علمی پژوهشی «قرآن و طب» و «سبک زندگی اسلامی» با رویکرد سلامت نیز انجام شده که دستاوردها و تحقیقات ویژه حوزه قرآن و سلامت را در اختیار محققان دانشگاهی قرار می‌دهد.

مظاهری، پیگیری و تکمیل بانک جامع پژوهشگران قرآنی را از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی وزارت بهداشت برشمرد و گفت: از بین مراجعین کسانی را که  به حوزه قرآن و سلامت علاقمند هستند و گرایش پژوهشی به این حوزه دارند شناسایی کرده و جهت تکمیل بانک اطلاعاتی جامع پژوهشگران قرآنی مشخصات و اطلاعات آنها را ثبت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به دنبال این است که آموزه‌ها و تعالیم تابناک قرآنی را با وظایف و رسالت ذاتی وزارت بهداشت که همان تأمین و ارتقاء سلامت جامعه است، تلفیق کند.

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: معاونت طب سنتی وزارت بهداشت کتاب و مجلات آموزشی و اطلاع‌رسانی با رویکرد سلامت در ماه مبارک رمضان تولید و هر شب در اختیار عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه قران کریم قرار می‌دهد و یکی از دستیاران عضو انجمن علمی طب سنتی به مراجعین مشاوره‌های سلامتی می‌دهد.

وی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و آموزشی در غرفه وزارت بهداشت را از دیگر فعالیت های غرفه وزارت بهداشت را در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دانست و گفت: این نشست‌های آموزشی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در حوزه تغذیه، قرآن و سلامت و سلامت روان برگزار می شود.

مظاهری محور چهارم فعالیت‌های غرفه وزارت بهداشت را تولید و ارائه تابلوهای هنری با الهام از طبیعت اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰۰  تابلوی هنری که با الهام از طبیعت و ترکیب آن با آیات قرآنی توسط سید روح الله هاشمی از کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تهیه و تولید شد و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: در غرفه وزارت بهداشت هر شب مسابقه‌ای با مضمون قرآن و سلامت برگزار و به ۳ نفر از برگزیدگان هدایایی اهدا می‌شود.

کارشناس قرآنی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا، شیراز و بقیه الله تولیدات خوب و قابل عرضه‌ای در حوزه‌های قرآن وسلامت معرفی کردند و دانشکده تغذیه علوم پزشکی تهران نیز به ارایه مشاوره‌های تغذیه‌ای به مراجعین پرداخت.

مظاهری یادآور شد: اولین مرکز تحقیقات قرآن و دین در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تشکیل شد و تولیدات خوبی در حوزه تدوین کتاب، انتشار مقالات علمی و پژوهش‌های میدانی در حوزه قرآن و سلامت به انجام رساند.

نظر شما