شناسهٔ خبر: 35104 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات پیش فروش بلیت های فیلم رستاخیز در تهران

پیش فروش فیلم سینمایی رستاخیز ساخته احمدرضا درویش از امروز 20 تیرماه در 6 پردیس سینمایی و یک سالن سینما در تهران آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره جزئیات پیش فروش این فیلم تاریخی - مذهبی گفت: با برنامه ریزی انجام شده، پیش فروش فیلم سینمایی رستاخیز در پردیس های آزادی، زندگی، ماندانا، کوروش، ملت و اریکه ایرانیان و یک سالن سینما فرهنگ انجام می شود.

بر اساس گزارش ستاد خبری فیلم رستاخیز، وی افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سینما تیکت http://cinematicket.org/ و سایت فیلم «رستاخیز» www.rastakhizmovie.com بلیت ها را براساس روز و ساعت مورد نظر خریداری کنند.

علاقمندان علاوه بر خرید بلیت اینترنتی می توانند با مراجعه حضوری نیز بلیت «رستاخیز» را پیش خرید کنند.

فرجی تاکید کرد: برخی از متقاضیان که تقاضای تعداد بالای پیش خرید بلیت دارند، هنگام خرید باید ظرفیت سالن های نمایش را نیز در نظر بگیرند و براساس ظرفیت، بلیت خریداری کنند.



** درخواست برای اکران دوبله عربی رستاخیز در خوزستان 

رییس حوزه هنری استان خوزستان معتقد است اکران فیلم رستاخیز با دوبله عربی باعث می شود مردم عرب زبان این منطقه و مسافرانی از کشورهای عربی بتوانند از این فیلم بهره بیشتری ببرند. 

علیرضا چرخابی در این باره گفت: همجواری ایران با کشور عراق، تنوع قومیت و بالا بودن ظرفیت برای اکران رستاخیز با دوبله عربی در استان خوزستان، چشم انداز خوبی از میزان استقبال مخاطب برای این فیلم را تصویر می کند. 

رییس حوزه هنری استان خوزستان گفت: باید این نکته را مدنظر داشت که این منطقه دروازه ورود مردم عراق به ایران است و سالانه تعداد زیادی زائر عراقی به خوزستان می آیند و از این شهر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) می روند. 

چرخابی ادامه داد: اکران رستاخیز با دوبله عربی به نوعی احترام به مخاطب عرب زبان این منطقه است و می تواند پاسخگوی نیاز مردم عرب زبان باشد. 

وی با اشاره به محدودیت برای نمایش این فیلم در استان خوزستان گفت: همه سالن های سینما در این استان مجهز به سیستم دیجیتال برای پخش فیلم نیستند و سالن های استاندارد در این استان محدود است اما باز هم در نظر داریم ظرفیت اکران این فیلم را بالا ببریم. 

رییس حوزه هنری استان خوزستان تاکید کرد: تنها دو سالن سینما بهمن و قدس این استان و سالن نمایش حوزه هنری مجهز به سیستم دیجیتال است و در شهرهای دیگر چون ماهشهر ، دزفول و آبادان هم پیگیر هستیم شرایط اکران را به خوبی مهیا کنیم. 

چرخابی با اشاره به ظرفیت اکران این فیلم در برخی از شهرهای عراق گفت: نکته دیگر اینکه می توان شرایطی ایجاد کرد تا «رستاخیز» در چند شهر عراق نیز اکران شود و در این حوزه تجربه های خوبی داریم. 

وی گفت: چندی پیش نمایشگاه پوستری با محوریت گروهک تروریستی «داعش» در استان برگزار کردیم و همزمان این نمایشگاه را به دانشگاه جامع بابل در عراق بردیم که با استقبال مواجه شد و در همان زمان مسئولان دانشگاه بابل برای انجام فعالیت های فرهنگی در این شهر اعلام آمادگی کردند؛ در نتیجه می توان از این ظرفیت بهره برد. 

رستاخیز فیلمی با موضوع عاشورا توسط بخش خصوصی تولید و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ۹ سیمرغ بلورین و کسب جایزه بیرق طلایی (ویژه مصطفی عقاد) شده است. 

آرش آصفی، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، بهنام تشکر، انوشیروان ارجمند و … و هفت بازیگر از کشورهای عربی در فیلم رستاخیز ایفای نقش کرده اند. 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه مسلمین بر خلافت تکیه می زند و به والیِ مدینه نامه می نویسد که از حسین (ع) بیعت بگیرد. 

نظر شما