شناسهٔ خبر: 35114 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آماده شدن انیمیشن ایرانی «شاهزاده روم» برای اکران پاییز

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» با نگاهی به زندگی مادر امام زمان (عج) پس از حضور در بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، در فصل پاییز روی پرده می رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن «شاهزاده روم»درباره جزئیات اکران این اثر سینمایی گفت: «شاهزاده روم» برای نخستین بار در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شد و پس از آن اکران های متعددی در خارج از کشور داشت.

وی ادامه داد: بنا داریم این انیمیشن را پس از حضور در بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و پس از بازگشایی مدارس در اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اکران کنیم؛ چراکه مخاطبان اصلی این فیلم نوجوانان هستند و بهترین زمان اکران آن هم هنگام بازگشایی مدارس است.

این تهیه کننده درباره اکران بین المللی «شاهزاده روم» توضیح داد: نخستین اکران این فیلم که به زبان عربی «امیره الروم» ترجمه شده است، فروردین ماه در کشور لبنان بود که با حضور «ریمون عریجی» وزیر فرهنگ این کشور که فردی مسیحی است. «شاهزاده روم» در لبنان با استقبال بسیاری مواجه شد و در رقابت با سایر فیلم های هالیودی که در این کشور روی پرده است ششمین فیلم پرفروش لبنانی معرفی شد و هنوز هم روی پرده است. همچنین بعد از لبنان، نمایش هایی را در عراق، کویت و ساحل عاج داشتیم.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در پایان صحبت های خود تصریح کرد: این فیلم با نگاهی به زندگی مادر امام زمان (عج) در مدت زمان ۱۵ ماه با صرف هزینه ای نزدیک به ۲ میلیارد تومان و با کمک دوستداران امام زمان (عج) ساخته شده است.

داستان این انیمیشن درباره پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا نوه قیصر کبیر روم است که دست سرنوشت او را به بلاد اسلامی می‌آورد و در نهایت مادر امام عصر عجل‌الله می‌شود.

نظر شما