شناسهٔ خبر: 35123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام جزئیات پسادکتری ۹۴ در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی پزشکی

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جزئیات دوره پسادکتری سال ۹۴ را در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ۱۰۰ نفر واجد شرایط در سطح کشور تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال برای هر نفر/ دوره حمایت مالی می‌کند.

در این راستا با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که در صورت اجرا از طرف صندوق حمایت مالی به همین میزان مشمول افراد برگزیده خواهد شد.

فرد متقاضی شرکت در دوره پسادکتری لازم است همراه با طرح تحقیقاتی مصوب، تضمین حمایت مالی از پروژه توسط دانشگاه را هم داشته باشد. با توجه به رقابتی بودن این سهمیه، سابقه پژوهشی استاد، فرد داوطلب و کیفیت طرح تحقیقاتی در فرآیند اختصاص بودجه حائز اهمیت خواهد بود.

افراد متقاضی باید شرایط اعلام شده از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را داشته باشند. 

از جمله این شرایط دارا بودن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D)، تخصص یا فوق تخصص بالینی در رشته‌های مرتبط با حیطه فعالیت‌های پژوهشی مرکز و حداکثر سن ۴۰ سال برای داوطلبان است. داوطلب نباید از محققین استخدام شده مرکز یا از اعضای هیات علمی باشد.

کسب پذیرش از یک نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان محقق اصلی (Principle Investigator) و تایید توسط شورای پژوهشی مرکز در قالب یک یا چند طرح تحقیقاتی و تحت عنوان پژوهشگر پسا دکتری از دیگر شرایط این دوره است.

محقق اصلی باید دارای مرتبه استادی  و سابقه درخشان پژوهشی (h-Index حداقل ۱۵ بر اساس Scopus) باشد (دانشیاران با سابقه درخشان پژوهشی و تایید شورای پژوهشی دانشگاه هم مجاز خواهند بود).

متقاضیان تحصیل و پژوهش در دوره پسادکتری باید مدارک خود را جهت بررسی‌های اولیه به صورت الکترونیک به دانشگاه مربوطه ارایه کنند و معاونت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۴ فرصت دارند تا مدارک مورد تایید را به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ارسال کنند.

نظر شما