شناسهٔ خبر: 35135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره تئاتر شهر خارج از جشنواره هم سالن در اختیار هنرمندان قرار دهد

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهر گفت: استعدادهای ناشناخته که در جشنواره جرقه می‌زند باید تبدیل به نور شود و برای این افراد موقعیت اجرای کار فراهم باشد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ ایرج راد، از اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاترشهر گفت: در جلسه نخست شورای سیاست‌گذاری این دوره به مسئله کیفیت آثار تاکید شد تا نمایش‌هایی تولیدی به لحاظ کیفیت بتواند در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرند.وی ادامه داد: دو هدف مشخص در برگزاری جشنواره تئاترشهر وجود دارد، نخست سفارش نمایش‌هایی که تاثیرگذار باشند و به عنوان الگو بیان شوند. دوم، از میان کارهای که توسط گروه‌های تازه کار و آماتور به صحنه می‌روند  استعدادهای جوان و تازه را انتخاب کرد.

مدیرعامل خانه تئاتر از برپایی مراسم بزرگداشت هنرمندی در قید حیات در چهارمین دوره جشنواره خبر داده و افزود: علاوه بر این بزرگداشت در جلسه شورا پیشنهاد شد یکی از هنرمندانی که در بین ما نیست ولی جایگاه ویژه‌ای در هنر تئاتر دارد نیز به مناسبت جشنواره معرفی شود. متاسفانه جوان‌ها کمتر با کارهای این هنرمندان و تاثیری که بر تئاتر داشتند آشنایند.

راد با این توضیح که استعدادهای ناشناخته که در جشنواره جرقه می‌زند باید تبدیل به نور شود، اظهار داشت: امیدواریم برای این افراد موقعیت اجرای کار فراهم شود تا این استعدادها شکفته شوند و جایگاه خود را پیدا کنند. جشنواره نباید فقط به تقدیر و تشکر ختم شود.باید امکانات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. جشنواره تئاتر شهر باید خارج از جشنواره سالن تحت اختیار نمایش‌های که قابلیت خاصی دارند گذاشته شود تا جوانان نیز بتوانند خود و اثر هنریشان را در مقابل دیده تماشاگر به آزمون بگذارند.

چهارمین جشنواره تئاترشهر با دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۶ شهریور تا ۲ مهر برپا می شود.

نظر شما