شناسهٔ خبر: 35153 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه کتاب و چند اثر پژوهشی تازه/ تاریخ آگهی در مطبوعات کتاب شد

خانه کتاب چندین اثر پژوهشی در دست چاپ دارد. یکی از این مجموعه‌ها به تاریخچه آگهی کتاب در مطبوعات می‌پردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب از انتشار چندین مجموعه کتاب پژوهشی به همت این موسسه و با همکاری برخی مراکز دیگر خبر داد و در این باره  گفت: یکی از این مجموعه‌ها مربوط به نشست‌های «تاریخ شفاهی کتاب» است که در فاز اول آن ۲۵ نشست پییش بینی شده بود که به همت جناب نصرالله حدادی رو به اتمام است و به زودی متن منقح این نشست‌ها در قالب کتاب‌هایی به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: مجموعه دیگر چند جلد کتاب با عنوان «آگهی کتاب در مطبوعات» است که از دوره قاجار شروع شده است و تا دوره معاصر ادامه پیدا می‌کند. جلد نخست این مجموعه به وضعیت آگهی کتاب از ابتدا تا انتهای دوره قاجار می‌پردازد. مولف این مجموعه هم مسعود کوهستانی‌نژاد پژوهشگر در حوزه تاریخ مطبوعات است.

جلیسه ادامه داد: مجموعه دیگری که در دست انتشار است، «مشاهیر نشر معاصر ایران» است. این مجموعه، کاری است شبیه مجموعه «مشاهیر کتابشناسی معاصر» که تاکنون ۲ جلد آن منتشر شده و مجلدات بعدی‌اش هم به مرور منتشر خواهند شد. مجموعه «مشاهیر نشر معاصر ایران» در بیش از ۲۰ جلد تدوین و عرضه خواهد شد.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین از انتشار یکی از آثار به جامانده و چاپ نشده زنده‌یاد ایرج افشار به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری گنجینه پژوهشی ایرج افشار و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی خبر داد و گفت: عنوان این اثر «کتابشناسی کتابشناسی‌ها» است که در مرحله صفحه‌آرایی قرار دارد و به زودی منتشر خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: مجموعه‌ای با عنوان کتاببشناسی وقف که شامل اطلاعات بیش از ۶۰۰ کتاب، رساله و پایان‌نامه با موضوع وقف است، به همت سیداحمد سجادی در حال تدوین است که این کار رو بهه اتمام است و در آینده نزدیک چاپ می‌شود.

مجید غلامی جلیسه همچنین از آماده‌سازی کتابی از سوی خودش با عنوان «چاپ نوشت» برای انتشار خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده یادداشت‌های منتشرشده و بعضاً چاپ نشده من در فضای مجازی و نیز رسانه‌های مکتوب با موضوع تاریخ چاپ و هنر چاپ است. این اثر مرحله صفحه‌آرایی را می‌گذراند و ناشر آن هم خانه کتاب است.

نظر شما