شناسهٔ خبر: 35156 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه تصویرگری با موضوع «رویا» در نمایشگاه قرآن برپا شد

چهارمین کارگاه حدیثه قربان تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به موضوع «رویا» اختصاص داده شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این هنرمند به همراه چهار تصویرگر و گرافیست، روز پنج‌شنبه ۱۸ تیر هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک در بخش کودک و نوجوان، این کارگاه را برگزار کرد.

بر اساس این خبر، پونه اوشیدری، ماهنی تذهیبی، عاطفه شفیعی‌راد و محمد برنگی هنرمندانی بودند که در این کارگاه، برای کودکان و نوجوانان به خلق اثر پرداختند.

عاطفه شفیعی‌راد در مورد اثرش توضیح داد: در تصویرگری‌ام به موضوع سفر اشاره کردم و در ادامه گفت خیلی از بچه‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که دارند، نمی‌توانند سفر کنند. در این رویا بچه‌ها با پرنده فلزی که خودشان ساخته‌اند، در آسمان‌ها پرواز می‌کنند.

ماهنی تذهیبی دیگر تصویرگر این کارگاه گفت: انسان می‌تواند تمام چیزهایی که در دنیای واقعی غیرممکن است، در رویا و تخیل خود ممکن سازد و از نعمت‌هایی که وجود دارد، بهره ببرد.

پونه اوشیدری همچنین توضیح داد: موضوع تصویرگری من اتفاق‌هایی مانند جنگ است که همه خانه‌هاشون را از دست می‌دهند، آواره و پناهنده می‌شوند. شاید بزرگ‌ترین آرزوی بچه‌ها این است که به یک جای امن بروند و سرپناه داشته باشند.

پنجمین و ششمین کارگاه تصویرگری حدیثه قربان روز ۲۱ و ۲۲ تیر در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.

 بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز ۷ رمضان کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۷ رمضان در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی ادامه دارد.

نظر شما