شناسهٔ خبر: 35158 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین دوره جشنواره مجازی کتابخوانی برگزار می شود

چهارمین دوره جشنواره مجازی کتابخوانی در سه بخش کودک، نوجوان و آزاد از ۲۵ تیر ماه تا ۳۰ شهریور برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری، جشنواره مجازی کتابخوانی به همت فرهنگسرای عطارنیشابوری با هدف گسترش آداب مطالعه، معرفی غیر مستقیم آثار فاخر داستانی، تغییر گرایش مخاطب از سوی آثار سطحی به سمت آثار عمیق و جریان ساز ادبی و... هر سال برپا می شود.

احمدرضا مؤمنی مدیر فرهنگسرای عطار، درباره جشنواره مجازی کتابخوانی گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب در این جشنواره، برای رشد قوه تخیل افراد و ترویج کتاب خوانی به کتاب های رمان در سطحی گسترده پرداخته شده و به منظور ترغیب هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه از جوایز نفیس به عنوان عاملی تشویقی استفاده شده است. این جشنواره در در سه بخش کودک، نوجوان و آزاد برگزار می شود.

وی  در توضیح نحوه برگزاری این جشنواره گفت: بخش کودک برای گروه سنی الف و ب ( ۴ تا ۸ سال) برای اولین بار در این دوره به جشنواره اضافه شده است.  متقاضیان می توانند با مراجعه به تارنما جشنواره مجازی کتابخوانی، یکی از کتاب های داستان معرفی شده در سایت را به انتخاب خودشان مطالعه کنند و بر مبنای برداشت شخصی از داستان، نقاشی کشیده و عکس یا فایل اسکن شده آن را برای دبیر خانه جشنواره بفرستند.  همچنین در بخش نوجوان ۹ تا ۱۶ سال و بخش آزاد، ۱۶ سال به بالا، متقاضیان با مراجعه به سایت جشنواره می توانند فهرست کتاب های رمان ارائه شده را رویت کرده و پس از مطالعه آثار با پاسخ به ۴ سوال تشریحی مطرح شده از رمان های ارائه شده، پاسخ نامه را برای جشنواره ارسال کنند.

مؤمنی افزود: داوری این دوره از جشنواره مجازی کتابخوانی در ۲ مرحله انجام می شود.  در مرحله اول جمعی از متخصصان با معیارهای تعریف شده اعم از درست بودن پاسخ، رعایت اصول نگارشی و ... ۲۰۰ اثر را انتخاب می کنند و در مرحله دوم جمعی از نویسندگان شهیر و زبده از میان آثار راه یافته به بخش پایانی برندگان نهایی را انتخاب می کنند.

مدیر فرهنگسرای عطار گفت: استقبال و حضور هر چه بیشتر مردم مانند دوره های قبل از این جشنواره باعث دلگرمی مجموعه می شود و ما را برای ادامه راه  استوار تر می کند.  باشد که روزی شاهد افزایش ساعات مطالعه در کشور عزیزمان باشیم.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.attarlibrary.ir  مراجعه کنند.

نظر شما