شناسهٔ خبر: 35201 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان مقاله برای رییس مدرسه دارالفنون

همایش سردار عزیزخان مُکری 25 و 26 شهریورماه در شهر بوکان برگزار می‌شود. ضبط و ثبت و طبقه‌بندی علمی تاریخ شفاهی عصر سرداران مکری و بررسی منابع مردم‌شناختی محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فراخوان مقاله همایش سردار عزیزخان مُکری به همت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوکان با مشارکت دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی-کاربردی و... منتشر شد.

سردار عزیزخان موکری با تربیت در زندگی سخت و عشیره‎ای زاگرس توانست پله‎های ترقی را از زادگاهش سردشت تا دربار قاجاری طی کند و صاحب مناصب مهم حکومتی شود. توانمندی‎های وی سبب شد تا امیرکبیر مسئولیت‎هایی چون فرماندهی کل نیروهای ایران و همچنین ریاست مدرسه دارالفنون را به وی بسپارد. در زمینه فعالیت‎های عمرانی توجه به ساخت شهر بوکان مهمترین اقدام وی است.

جایگاه و نقش نظامی-سیاسی سردار عزیزخان در سیاست داخلی و خارجی ایران عصر قاجار، جغرافیای تاریخی مُکریان در دوره قاجار، بررسی علل و چگونگی مشارکت نخبگان کرد در ساختار حکومت قاجار، کانون و حوزه‎های دینی مُکریان در دوره قاجار، ضبط و ثبت و طبقه‎بندی علمی تاریخ شفاهی عصر سرداران مُکری، بررسی منابع مردم‎شناختی، آداب و رسوم، پوشاک و... عصر سرداران مُکری، دستاوردهای هنری، معماری و ادبی عصر سرداران مُکری، جغرافیای تاریخی مُکریان در دوره قاجار و بررسی اوضاع سیاسی-اجتماعی دوره سرداران مُکری از محورهای همایش سردار عزیزخان مُکری است

مهلت ارسال مقالات سی و یکم مرداد و زمان برگزاری همایش ۲۵ و ۲۶ شهریورماه در شهر بوکان است که اطلاعات بیشتر درباره این همایش در سایت www.boukan.ir درج شده است.

نظر شما