شناسهٔ خبر: 35242 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی‌نامه كتاب آیت‌الله فلسفی می‌شود

علی گودینی از اتمام نگارش زندگی‌نامه سیاسی یكی از وعاظ تهران خبر داد و گفت: این كتاب قرار است از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی گودینی با اشاره به آثار جدید در دست انتشار خود از اتمام نگارش زندگی‌نامه سیاسی آیت‌الله فلسفی خبر داد و گفت: این كتاب دو سال پیش به اتمام رسیده و برای چاپ در دست انتشارات سوره مهر قرار دارد كه امیدوارم امسال منتشر شود.

وی با ارائه جزئیات بیشتری از این كتاب گفت: «زلزله عاشورا» عنوانی است كه برای این كتاب در نظر گرفته‌ام. كتاب شامل زندگی‌نامه آیت‌الله فلسفی از دوران كودكی تا زمان فعالیت‌های سیاسی‌اش در تهران در زمان شاه است. برای نگارش این اثر چند عنوان كتابی كه شامل زندگی‌نامه این روحانی جلیل القدر بود را مطالعه كردم و سپس زندگی‌نامه وی را در قالب داستان بازنویسی كردم.

گودینی افزود: آیت‌الله فلسفی از چهره‌ها و وعاظ تأثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی بود كه با سخنرانی‌هایش در مسجد جامع بازار تهران باعث روشنگری مردم عامه شده بود. پدر وی، حاج شیخ محمدرضا تنكابنی، از علما بود. آیت‌الله علی فلسفی در چنین خانواده‌ای در شهر نجف دیده به جهان گشود. در دروس حوزوی در نزد علمایی چون ملا حسین‌قلی همدانی، میرزا حبیب‌الله رشتی، سید عبدالهادی شیرازی، مرحوم سیدمحمود شاهرودی، مرحوم شیخ كاظم شیرازی، مرحوم حاج شیخ محمدعلی كاظمینی و شیخ ابوالحسن اصفهانی تلمذ كرد.

به گفته این نویسنده، آیت‌الله فلسفی و پدرش از معتمدین امام(ره) بودند. وی از جمله علمایی بود كه بر بیان مسائل سیاسی در كنار مسائل مذهبی و آیینی تأكید داشت. به همین دلیل توسط ساواك دستگیر شد و چند سالی را به همراه آیت‌الله مكارم شیرازی و شهید مرتضی مطهری هم‌بند بودند.

آیت‌الله علی فلسفی پس از ۸۵ سال زندگی، مقارن اذان ظهر روز تاسوعای سال ۱۴۲۷ قمری، برابر با ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ خورشیدی، درگذشت و صبح روز جمعه یازدهم محرم، پیكر ایشان پس از اقامه نماز توسط دوست دیرینش آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی، در رواق دارالسرور و در كنار آیت‌الله میرزا حسنعلی مروارید كه حدود یك‌سال پیش درگذشته بود، به خاك سپرده شد.

نظر شما