شناسهٔ خبر: 35257 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهترین نوع «کتابخانه» کتابخانه کلاسی است

ما به موفقیت طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور، بیشتر از سایر طرح‌هایمان امیدواریم چراکه کتابخانه کلاس به معنای مصرف واقعی کتاب است.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مراسم رونمایی از طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور  ۲۱ تیرماه با حضور «سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزارت ارشاد و «حمیدرضا کفاش» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان مفتح برگزار شد.

حمیدرضا کفاش در این مراسم با بیان اینکه امروز اولین مرحله از طرح تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس ابتدایی استان‌ها و مناطق مرزی کشور انجام می‌شود؛ گفت: موسسه فرهنگی منادی تربیت تا پایان کار، طرح را به پیش خواهد برد، با این وجود موفقیت یک کار جمعی در گرو همکاری بخش های دیگر است.

وی، بردن کتاب به مدرسه و تشویق دانش‌آموزان به خواندن کتاب را ریشه و مبنای توسعه فرهنگی دانست و توضیح داد: در این طرح کتاب‌ها قبلا کارشناسی شده است تا با درس دانش‌آموزان هماهنگ باشد. معتقدیم بهترین نوع کتابخانه، کتابخانه کلاسی است، این کتاب‌ها در کلاس درس فهرست شده و ارائه می‌شود و چون مدیریت در دست معلم است می‌تواند هر زمانی به کتابخوانی اختصاص دهد تا کتاب‌ها در دسترس بچه‌ها قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استان هایی که برای این طرح انتخاب شده‌اند، گفت: این استان‌ها غالبا مناطق کمتر برخوردار و مرزی و عشایری کشور را شامل می شوند که از قضا دانش آموزان آنها علاقه بسیاری به مطالعه و کتاب دارند در حالی که دسترسی کمتری به آن دارند. لذا ما به موفقیت این طرح بیشتر از سایر طرح هایمان امیدواریم چراکه کتابخانه کلاس به معنای مصرف واقعی کتاب است. شروع این طرح در ۱۷۰۰ مدرسه و ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس با گرایش مناطق مرزی و عشایری قدم خوبی است.

وی در پایان از تجهیز کتابخانه مدرسه مفتح به زودی خبر داد و افزود: این کتاب‌ها با یک نگاه دقیق کارشناسانه و متناسب با پایه های تحصیلی مختلف انتخاب شده اند البته ممیزی کتاب وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه ما از کتاب های دارای مجوز، وجین کرده ایم.

 

نظر شما