شناسهٔ خبر: 35259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزارى هفته و بازار فيلم در فستيوال راه ابريشم

رييس سازمان سينمايى که براى بازديدى رسمى و سه روزه به كشور چين سفر كرده بود، بامداد یکشنبه به تهران بازگشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، اين دعوت در پاسخ به ديدار رسمى معاون وزير و رييس سازمان سينمايى، امور مطبوعات وراديو تلويزيون اين كشور درشهريور سال گذشته به تهران انجام  شد. در سفر مقام چينى و هيات عالى رتبه اين كشور به تهران پیش نویس تفاهم نامه گسترش همكارى هاى سينمايى دو كشور به امضا رسيد و طى بازديد رييس سازمان سينمايى، در مورد زمينه هاى اين همكارى ها قدم هاى موثرى برداشته و مقرر شد متن تفاهم نامه جامع دو كشور در همين زمينه، پس از بررسى و تدوين نهايى  شهريور سال جارى به امضا برسد.

 نخستين جلسه "حجت الله ایوبی" و" آرش امینی" با حضور معاون مدير كل اجرايى وزارت خانه و مديران كل همكارى هاى بين المللى، نظارت بر توليدات مشترك و مدير بخش آسيايى سينماى چين برگزار شد. در اين جلسه به تفصيل در مورد راه هاى عملى توليد آثار سينمايى مشترك بين دو كشور، حمايت اكران متقابل توليدات سينمايى و برگزارى هفته هاى فيلم مذاكره شد.

 اهم نتايج اين نشست حمايت سازمان سينمايى چين از كمپانى shine work در توليد فيلم "راه شاوئولين " با بنياد سينمايى فارابى، برگزارى هفته فيلم و در كنار آن بازار فيلم ايران در چندين استان و گشايش بخش ويژه مرور سينماى ايران در فستيوال راه ابريشم بود.
 در ادامه حجت الله ايوبى طى جلسه اى با رييس سازمان سينمايى و راديو تلويزيون چين -sarft- به بررسى جايگاه سينماى دو كشور پرداخته و بر لزوم استفاده از تجربيات طرفين در بالا بردن ميزان مخاطبان سينما تاكيد كردند.

 لازم به ذكر است كه چين توانسته با به كارگيرى پنجاه هزار دستگاه سيستم پخش فيلم ديجيتال سيار،  دورترين و محروم ترين شهرها و روستاهاى كشور را كه فاقد سينما هستند، تحت پوشش اكران سراسرى فيلم هاى سينمايى قرار دهد که این امر تجربه موثری در بالابردن مخاطبان سینما به شمار می رود.

با توجه به آمار حاصل از اين تجربه موفق، از كمپانى توليد و راه اندازى سينماى سيار و سامانه كنترل مركزى آن  بازديد شد و مقرر شد با توجه به امکان بهره برداری از این وسیله در روستاها و مناطق فاقد سالن سینما ، تبادلات اطلاعاتی و فنی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 در ادامه اين بازديد رسمى، برنامه سفر به استان هنان و بازديد از معبد شائولين و مذاكره با شان شن، راهب بزرگ معبد با همراهى رييس كمپانى فيلم سازى shine work  پيش بينى شده بود. استان هنان چين با يكصد ميليون جمعيت،مركز و مبدا پيدايش ورزش هاى رزمى در چين است و هر ساله ميليون ها نفر علاقه مندان به اين رشته ى ورزشى از سراسر جهان براى بازديد وگذراندن دوره هاى مختلف تكميلى به اين استان سفر مى كنند. در بدو ورود، استان دار هنان در حضور مقامات محلى در فرودگاه جانژو ضمن استقبال رسمى از هيات ايرانى  با اشاره به جمعيت صد ميليونى استان و علاقه ى وافر مردم آن به هنرهاى رزمى، توليد فيلمى با محوريت معبد شائولين را ايده اىجذاب توصيف كرد و آمادگى استان را براى همكارى در كليه زمينه ها اعلام کرد. 

در ادامه و ضمن ملاقات رييس سازمان سينمايى با راهب بزرگ معبد، وى با اشاره به تاريخچه هزار و پانصد ساله اين معبد، به تفصيل در مورد مستندات موجود در مورد اصليت و ريشه ايرانى بنيانگذار مجموعه شائولين، ساخت فيلم سينمايى با كشور  ايران را در زمينه اين واقعيت تاريخى،ابتكارى جذاب ارزيابى كرده و همكارى همه جانبه اين مجموعه را براى ساخت قريب الوقوع اين فيلم، به اطلاع رئیس سازمان سینمایی رساند.

پس از برگزارى چند جلسه در زمينه نسبت و نوع مشاركت دو كشور در توليد اين فيلم با رييس و مسئولان كمپانى Shine Work، طرفين به نقطه نظرات مشتركى در اين زمينه دست پيدا كردند و مقرر شد در ادامه بنياد سينمايى فارابى به عنوان طرف قرارداد از سوى ايران، ادامه مباحث را تا آغاز توليد قريب الوقوع فيلم دنبال كند.

 گفتنى است نخستین گام های توليد فيلم "راه شائولين" در زمان برگزارى بخش بين الملل سى و سومين جشنواره بين المللى فيلم فجر در ارديبهشت سال جاری برداشته شد كه  در نهایت منجر به امضاى پيش نويس قرارداد توليد بين بنياد سينمايى فارابى و شركت شاين ورك چين شد.

نظر شما