شناسهٔ خبر: 35281 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنج کتاب جدید سروش به بازار نشر آمدند

عرضه پنج کتاب جدید انتشارات سروش که به تازگی چاپ شده اند، در بازار نشر کشور آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب های «رسانه‌های اروپایی» تألیف استیلیانوس پاپاتاناسوپولوس و رالف نگرین با ترجمه هومن عابدی، «راز و رمز خبرنگاری کوله پشتی» تألیف حسن قربانی، «بیان تصویری دین در رسانه» تألیف علی اصغر فهیمی فر و دو کتاب طنز «نشر اکاذیب» سروده اسماعیل امینی و «واژه در دست تعمیر!» سروده سعید سلیمان پور به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده اند.

کتاب «رسانه های اروپایی» با پوشش طیف گسترده ای از بازارهای رسانه ای، بخش های جدیدی را که در حال ظهور هستند، بررسی می کند و عواملی را که موجب جلو بردن تجارت رسانه ای در قرن بیست و یکم می شود، به اختصار توضیح می دهد و نیز به بررسی ساختار فعلی بخش های مختلفی می پردازد که بازار رسانه ای اروپا را تشکیل می دهد؛ بازیگران و مسائل عمده را شناسایی و ارزیابی می کند و به مرور کلی هر یک از بخش های این صنعت می پردازد.

نویسنده کتاب «خبرنگاری کوله پشتی» که خود یکی از خبرنگاران باسابقه صدا و سیماست و عملاً این گونه خبرنگاری را تجربه کرده است، حاصل تجارب و مطالعات و رموز کارش را که در کلاس های آموزش خبرنگاری تدریس می کند، در اختیار همه علاقمندان جوان قرار داده است.  او در این کتاب سعی کرده با استفاده از ۳ دهه تجربه در دنیای رسانه و ارتباطات و بهره گیری از نظر دیگر دست اندرکاران و فعالان رسانه، که به کار خبرنگاری اشتیاق نشان داده اند، ویژگی های خبرنگاری کوله پشتی، ماهیت و چیستی آن، کاربردها و دیگر ابعاد این پدیده ارتباطی را با نگاهی موشکافانه مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

کتاب «بیان تصویری دین در رسانه» شامل چند مقاله است و به ریشه های ماهوی، کالبدی و زیباشناختی رسانه های مدرن مانند تلویزیون می پردازد و نویسنده در آن سعی کرده در حد امکان، با اشراف بر فواصل زیبایی شناختی رسانه های مدرن با رسانه های سنتی بومی راه حل هایی برای به کارگیری بهینه این ابزارها پیدا کند.

دو کتاب طنز «نشر اکاذیت» و «واژه در دست تعمیر!» نیز شامل اشعار طنز اسماعیل امینی و سعید سلیمان پور ارومی هستند. «نشر اکاذیب» ۳۴ قطعه و «واژه در دست تعمیر!» ۱۲۰ شعر طنز را شامل می شود.

نظر شما