شناسهٔ خبر: 35289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر سمفونیک البرز و شبی با لوریس چکناوریان

ارکستر سمفونیک البرز در قالب کنسرت‌هایی با عنوانِ «شب های آهنگسازان ایرانی» منتخبی از آثار لوریس چکناوریان را اجرا می‌کند.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد حسین مقدس‌تفرشی در این باره می‌گوید: ارکستر سمفونیک البرز در پی سلسله کنسرت‌های «شب های آهنگسازان ایرانی» برای اجرای بعدی خود منتخبی از آثار آهنگساز شهیر  و رهبر بین المللی «لوریس چکناوریان» را به روی صحنه خواهد برد.

سرپرست و مدیر ارکستر در این باره افزود: در پی کنسرت گذشته ارکستر و اجرای آثاری از استاد هوشنگ کامکار به رهبری اقای سهراب کاشف، این پیشنهاد با جناب چکناوریان مطرح شد و از آنجا که کیفیت ارکستر و رهبری مورد تأیید ایشان قرار گرفته بود پذیرفتند که آثارشان را برای اجرا در اختیار ارکستر قرار دهند.

وی ادامه داد: بی شک استاد چکناوریان از مفاخر موسیقی ایران در صحنه های جهانی است. آثار نوشته شده و همچنین اجراهایی که ایشان رهبری کردند موید سطح علمی و هنری این مرد بزرگ در عرصه موسیقی کلاسیک جهان است.

قطعه‌ای از این برنامه توسط شخص ایشان رهبری خواهد شد. سایر جزئیات و رپرتوار برنامه با حضور این آهنگساز در نشست خبری اعلام خواهد شد.

نظر شما