شناسهٔ خبر: 35298 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتر سوره ماه تریبون حوزه هنری است

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل گفت: ایجاد تعامل تئاتر سوره ماه با سایر جشنواره می تواند اهداف حوزه هنری در پیگیری مباحث ارزشی و اعتقادی را گسترش دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حسن قهرمانی، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل گفت: از ۱۲ متن نمایشی ارسالی از استان اردبیل به جشنواره تئاتر سوره ماه تعداد ۵ اثر پذیرفته شد كه به علت مهیا نبودن شرایط تمرین برای دو گروه  فقط ۳ متن باید خود را برای بازبینی آماده كنند.
وی ادامه داد: چای تلخ از وحید حسنوند (استان اردبیل)، تكه های دلتنگی از یوسف جاوید (استان اردبیل)، با هزار درنای سفید پرواز می كنم از حسن شیخ زاده (استان اردبیل) كارهایی هستند كه باید در مرحله بازبینی خود را آماده كنند. همچنین متون نمایش های همین حوالی از عدالت فرزانه (استان اردبیل) و خانه ای برای صبوری از كریم عظیمی ججین (استان اردبیل) به علت مشكلات تمرین از حضور در مرحله بازبینی انصراف دادند.
وی در خصوص حمایت های حوزه هنری استان  از نمایش های پذیرفته شده كه به صورت آزاد در جشنواره شركت كردند، این طور بیان داشت: یكی از برنامه هایی كه در پیش داریم حمایت از آثاری است كه پس از بازبینی به جشنواره مناطق راه می یابند تا امتیاز شركت آن ها برای حوزه هنری ثبت شود. برای این منظور در نظر داریم تا برای این آثار در سراسر كشور و بعضی از كشورهای همسایه اجرای عموم داشته باشیم تا فقط مختص به ایام جشنواره نشوند و این آمادگی را گروه ها همواره در طول سال داشته باشند.
قهرمانی با بیان اینكه تئاتر سوره ماه به عنوان تریبون حوزه هنری باید مقاصد این نهاد انقلابی را دنبال كند، اظهار داشت: دیده شدن هنرمندان در این جشنواره باعث دیده شدن نام حوزه هنری است و این میسر نمی شود مگر با حمایتی كه ازگروه های نمایشی با در اختیار قرار دادن سالن های نمایش و كمك كردن در برگزاری اجراهای آن ها اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: فی النفسه ایجاد تعامل تئاتر سوره ماه با سایر جشنواره های دیگر و اختصاص دادن فضایی برای اجرای آثار برتر در آن ها می تواند بخشی از اهداف حوزه هنری كه پیگیری مباحث ارزشی و اعتقادی است را از این طریق به مخاطبان منتقل كند.
وی حمایت های سایر ارگان های فرهنگی را لازمۀ پیشرفت تئاتر های استانی دانست و گفت: امكانات حوزه هنری از نظر سالن اجرا، پلاتو، دكور و ... به حدی نیست كه جواب‌گوی گروه ها باشد. به همین خاطر برای هر چه بهتر برگزار كردن جشنواره تئاتر سوره ماه باید از پتانسیل این سازمان ها نهایت استفاده را كرد.

این مسئول تئاتری در حوزه هنری، خاص بودن موضوعات این جشنواره را یكی از ویژگی های بارز آن به شمار آورد و گفت: از جمله موضوعات اصلی این جشنواره می توان به موضوعات خانواده ایرانی، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... اشاره كرد كه هنرمندان با شناختن و درك كردن آن ها می توانند به سمت تولید كارهایی با این مضمون حركت كنند.

وی در این رابطه خاطرنشان كرد: واحدهای نمایش استان ها می توانند با برگزاری كارگاه های آموزشی و جلساتی در باب آموزش این مباحث و نزدیك كردن دیدگاه هنرمندان با سیاست گذاری های جشنواره این اهداف را سریع تر منتقل كنند و اهداف عالی جشنواره را تحقق ببخشند.

نظر شما