شناسهٔ خبر: 35300 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نابسامانی توسعه آموزش عالی نتیجه تعلل در تصویب‌ سند آمایش

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارت علوم متاسفانه هنوز سند آمایش آموزش عالی را به تصویب نرسانده و این مساله بهم ریختگی در توسعه آموزش عالی را به وجود آورده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر رضا صابری با اشاره به سند آمایش آموش عالی گفت: وزارت علوم متاسفانه هنوز سند آمایش آموزش عالی را به تصویب نرسانده است.

وی ادامه داد: مقرر شده بود، در سند آمایش آموزش عالی که از دولت قبل نیز مطرح بوده، توسعه آموزش عالی و توزیع جغرافیایی و رشته ای آن تعیین شود ولی هنوز این کار انجام نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این دولت از روز اول اعلام کرد که می خواهد این سند را نهایی کند، ولی متاسفانه هنوز این کار انجام نشده، این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح بوده، اما هنوز به عنوان یک سند، جمع بندی و ارایه نشده است.

وی افزود: تاکنون جلسات کارشناسی متعددی دراین خصوص برگزار شده و حتی ۱۵ ویرایش در رابطه با سند آمایش آموزش عالی صورت گرفته ولی هنوز به عنوان یک سند که همه دانشگاه‌ها بتوانند از آن تبعیت کنند و همه استان ها طبق آن مسیر خود را ادامه دهند ارایه نشده است.

صابری با بیان اینکه متاسفانه بهم ریختگی در توسعه آموزش عالی متاثر از عدم وجود این سند معتبر است، افزود: در صحبت هایی که با وزارت علوم در خصوص تعلل ارایه این سند داشته ایم اعلام کرده اند که آنها نیز این مساله را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل کرده اند و باید درجلسات شورا بحث و کارشناسی و در نهایت مصوب شود.

نظر شما