شناسهٔ خبر: 35338 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند «اینجا دیگر گیاهی نمی روید» در قاب شبکه افق

مستند «اینجا دیگر گیاهی نمی روید» با موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیر مجاز در آنها از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ زمین و خاک مناسب یکی از بزرگ ترین سرمایه های هر کشور محسوب می شود و حیات همه انسان ها به فرآورده های کشاورزی بستگی دارد با این حال طی پنج سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ایران بر اثر برخی اقدامات نامناسب، از چرخه کشت خارج شده اند. تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات اساسی حال حاضر کشور ماست و برای جلوگیری از این آسیب جدی، نیازمند قانون گذاری صحیح و اجرای جدی آن هستیم.

مستند «اینجا دیگر گیاهی نمی رود» به بررسی این مشکل در ابعاد گوناگون می پردازد.

مصاحبه با مسئولان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در مورد ممنوعیت ساخت و ساز غیر مجاز در زمین هایی که قبلا کاربری کشاورزی داشته اند، پخش گزارش هایی مستند از ساخت غیر مجاز منازل مسکونی و ویلا در اراضی طبیعی و همچنین سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد ضرورت حفظ منابع طبیعی بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهند.

 

 

همچنین گفت وگویی نیز با مسئولان قضایی در مورد کارکرد و میزان تاثیر عوامل و جرایم بازدارنده در این زمینه صورت گرفته که در قالب مستند «اینجا دیگر گیاهی نمی روید» پخش خواهد شد.

این مستند در امور ترویج و روابط عمومی و بین الملل سازمان امور اراضی کشور تهیه شده و قرار است پنجشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۲۲ از شبکه افق پخش شود.

نظر شما