شناسهٔ خبر: 35351 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۳ درصدی شمارگان و افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان

آمار‌های نشر در ۳ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در ۳ ماهه نخست سال جاری با کاهش ۱۳ درصدی شمارگان نشر و افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان روبرو بوده‌ایم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ آمارهای نشر کتاب در ایران نشان می‌دهد‌، در ۳ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۴۴۶ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است،‌ مقایسه این آمار با مدت مشابه در سال گذشته حکایت از رشد ۸ درصدی در تعداد عناوین است.

شمارگان متوسط کتاب‌های کودک و نوجوان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش و قیمت میانگین کتاب‌های این حوزه ۱۵ درصد افزایش داشته است.

هم‌چنین در سه ماه نخست سال ۱۳۹۴ تعداد کتاب‌های تألیفی کودک و نوجوان هزار و ۴۳۵ عنوان بوده که نسبت به سال گذشته ( ۱۳۹۲ عنوان) در حدود ۳% افزایش یافته است. همچنین شمارگان متوسط کتاب‌های تألیفی کودک و نوجوان در حدود ۱۲% کاهش داشته است.

همچنین کتاب‌های ترجمه شده در موضوع کودک و نوجوان در سال ۱۳۹۴، هزار و ۱۱ عنوان بوده که نسبت به سال گذشته (به تعداد ۸۷۳ عنوان) در حدود ۱۶% افزایش یافته است. همچنین شمارگان متوسط کتاب‌های ترجمه شده کودک و نوجوان در حدود ۱۱% کاهش داشته است.

نظر شما