شناسهٔ خبر: 35374 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه‌ترین جزئیات از حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ضمن تشریح جزئیات حضور ایران در نمایشگاه مسکو از شناسایی ۵۰۰ کتاب ایرانی که به زبان روسی ترجمه شده‌اند‌، خبر داد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی  با اشاره به مقدمات حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو گفت:‌ پیش از این قرار بود که آقای کایگن رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به ایران بیایید تا درباره جزئیات حضور ایران به عنوان میهمان ویژه توافق کنیم‌، که به دلیل تغییرات نمایشگاه مسکو و مشغله‌های کاری وی این اتفاق نیفتاد.

وی از برگزاری جلسه‌ای با حضور کایگن و رایزن فرهنگی ایران در مسکو خبر داد و گفت:‌ در این جلسه که جمعه گذشته برگزار شد،‌ برخی از موارد ابتدایی مطرح و تصمیم‌‌گیری شد، اکنون نیز گروهی از دوستان ما در مسکو هستند،‌و به زودی ظرف چند روز آینده در بحث محتوایی کارها را تا اندازه قابل توجهی قطعی خواهیم کرد.

شهرام‌نیا تصریح کرد،‌ متراژ پیشنهادی مطرح شده بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر است و ۳ پلنت ابتدایی نیز ارائه شده که ما یکی از آن‌ها را انتخاب کردیم،‌ دکور اولیه غرفه طراحی شده و منتظر هستیم تا اعتبارات مالی مشخص شود.

این مقام مسئول از ثبت نام اولیه ۲۰ ناشر برای حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو خبر داد و گفت:‌ این ثبت‌نام‌ها با مشخص شدن میزان اعتبارات ما و دیگر بحث‌ها در آینده نزدیک قطعی خواهد شد.

وی با اشاره به آثاری که به نمایش در خواهند آمد،‌ گفت‌: بررسی‌هایی که تاکنون داشته‌ایم،‌ حاکی از این است که حدود ۵۰۰ کتاب ایرانی تاکنون به زبان روسی ترجمه شده‌است،‌ که کمتر از نصف این تعداد در حال حاضر در بازار موجود است. هم‌چنین بخش دیگری نیز کتاب‌هایی هستند که هدف ما از عرضه آن‌ها فروش رایت است،‌ کتاب‌هایی که قابلیت ترجمه و عرضه را دارند،‌ این کتاب‌ها نیز در نمایشگاه عرضه می‌شود. هم‌چنین با توجه به اینکه ما میهمان ویژه این دوره هستیم،‌ فعالیت‌هایی  را پیش بینی کرده‌ایم.

شهرام‌نیا در پایان با اشاره به اینکه برخی از نویسندگان نیز از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی معرفی خواهند شد و امکان حضور آن‌ها را در نمایشگاه فراهم می‌کنیم، گفت:‌ هم‌چنین از میان نویسندگان کودک نیز به انتخاب انجمن نوینسدگان کودک همراه ما خواهند بود.

نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۵ شهریور ماه سال جاری در روسیه برگزار می‌شود؛ ایران میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب مسکو است.

نظر شما