شناسهٔ خبر: 35424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جشنواره فرهنگ» در رادیو طراحی شد

مدیر رادیو فرهنگ از طراحی یک برنامه مسابقه‌محور با عنوان «جشنواره فرهنگ» با رویکرد تفریح و سرگرمی خبر داد که در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن می رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدصادق رحمانیان درباره برنامه جدیدی که قرار است در رادیو فرهنگ شروع به کار کند، گفت: برنامه جدیدی برای این شبکه طراحی شده است که «جشنواره فرهنگ» نام دارد و با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع رسانی برای ایام تابستان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت های چهارگانه رادیو فرهنگ و گروه های «جامعه»، «تاریخ و اندیشه»، «کتاب» و «ادب و هنر» که در این شبکه وجود دارد، قرار است در «جشنواره فرهنگ» نیاز مخاطب در هر یک از این گروه ها محقق شود. این برنامه قرار است در دو روز پنجشنبه و جمعه در دو جدول زمانی ۳ ساعته در صبح و بعداز ظهر روی آنتن برود و هر جدول زمانی در اختیار یک گروه قرار می گیرد.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به قالب این برنامه عنوان کرد: این برنامه در قالب «MC» روی آنتن می رود و به این ترتیب است که مجری برنامه را به صورت زنده اجرا می کند و سایر بخش های برنامه به صورت تولیدی روی آنتن می رود. مجری در این برنامه ها به عنوان مرکز قرار می گیرد و با شنونده ها و مهمانان گفتگو می کند و چون نمی توان در این سه ساعت همه برنامه را به صورت زنده پخش کرد بخش ها و بعضی از آیتم ها نیز به صورت تولیدی روی آنتن می روند.

رحمانیان با اشاره به مسابقه محور بودن این جشنواره اظهار کرد: «جشنواره فرهنگ» بیشتر شبیه یک مسابقه است و ما سعی داریم مخاطبان را درگیر این مسابقه کنیم و در پایان تابستان هم از هر گروه یک نفر را به عنوان نفر برتر و شنونده هوشمند معرفی می کنیم. یکی از ویژگی های این شنونده هوشمند این است که نسبت به برنامه های رادیو فرهنگ نقد و نظر دارد.

مدیر رادیو فرهنگ در بخش دیگری از گفتگو در واکنش به برنامه های این شبکه که کمتر از چالش برخوردارند، عنوان کرد: ما مخاطبان خود را تقسیم بندی کرده ایم به این ترتیب که برنامه ها از صبح تا ۸ عصر از عمق و چالش کمتری برخوردارند و برنامه های گفتگومحور و تخصصی تر در ساعات پایانی شب قرار دارند.

وی اضافه کرد: البته ما مباحث چالشی متنوعی را در حوزه های تاریخ، اسطوره های ایرانی، اندیشه و... طراحی کرده ایم که در جدول پخش پاییز و زمستان قرار گرفته است چراکه در بهار و تابستان فضا بیشتر تفریحی است و نیاز است که مخاطب بیشتر سرگرم شود.

رحمانیان در پایان درباره کارشناسان و استادانی که در برنامه های گفتگومحور از آنها دعوت می شود و معمولا ثابت هستند، یادآور شد: حضور استادان و کارشناسان در برنامه های ما به صورت فصلی انجام می شود و یک دلیلش هم این است که شنونده باید بتواند به کارشناس برنامه عادت کرده تا حرفش را پذیرا شود با این حال ما بازتاب حضور این مهمانان را بررسی می کنیم اگر کارشناس دعوت شده قابل اعتماد باشد حضورشان ادامه پیدا می کند و در غیر اینصورت تغییر می یابند.

نظر شما