شناسهٔ خبر: 35438 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سردبیر مجله شارلی ابدو: دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را نمی‎کشیم

سردبیر مجله «شارلی ابدو» اعلام کرد دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را رسم نمی کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، لورن سوریساو ویراستار اصلی و ناشر مجله فکاهی «شارلی ابدو» که با انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: این مجله دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را که موجب بدنامی این مجله در سراسر دنیا شد رسم نخواهد کرد.

سوریساو که با اسم مستعار ریس «Riss» در مجله فعالیت می کند در مصاحبه ای که این هفته با مجله آلمانی استرن «Stern» داشت، اعلام کرد:  شارلی ابدو خیلی هم علاقه به انتقاد از اسلام ندارد. مسایلی که به خاطر آن اسلام را سرزنش می کنیم در دیگر ادیان هم یافت می شود.

در ۷ ژوئن دو شبه نظامی با حمله به دفتر شارلی ابدو در پاریس ۱۲ نفر از نویسندگان از جمله بعضی از کاریکاتوریست ها و ویراستار های اصلی مجله را کشتند. شاخه گروه تروریستی القاعده در یمن مسولیت این حمله را بر عهده گرفت. بعد از آن حادثه تعدادی از مردم از سراسر جهان در حمایت از آزادی بیان با شعار «من شارلی هستم» به حمایت از این مجله پرداختند.

در صفحه اصلی مجله ای که بعد از حمله به دفتر شارلی ابدو چاپ شد تصویر پیامبر اسلام در حال گریه کردن کشیده شده بود و در زیر آن عبارت «همه چیز بخشیده می شود» نوشته شده بود و ۸ میلیون نسخه از آن فروش رفت.

طراح این صفحه رنالد لوز که با اسم مستعار «لوز» طراحی می کند، گفت: دیگر نمی خواهم کاریکاتور پیامبر اسلام را بکشم.

سوریساو که ۴۰ درصد از سهام شارلی ابدو را در اختیار دارد، اکنون مورد انتقاد قرار گرفته است که بعد از فروش فوق العاده مجله و حمایت های مردمی بعد ازاین حادثه پول خوبی نصیب وی شده است.

در ماه می، سوریساو در مصاحبه ای که با گاردین داشت، گفت: تنها چیزی که مهم است این است که ما تلاش کنیم این مجله هر هفته چاپ شود و این راه باید ادامه پیدا کند و خواهد کرد.

سوریساو با تظاهر به مردن از حادثه ماه ژانویه جان سالم به در برد.

نظر شما