شناسهٔ خبر: 35441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون ۹۱ کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد

علیرضا مختارپور در آخرین یادداشت خود ضمن اشاره به پایان مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱ وارد تشخیص داده شده، وضعیت نهایی این داوطلبان را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یادداشت بیست و ششم خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی توفیق و سعادت در سال جدید عبادی، با اشاره به پایان یافتن مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱ وارد تشخیص داده شده، در تشریح ترتیب مراحل این گزینش تصریح کرد: مراحل گزینش به شرح زیر طی شد:

دریافت مدارک و تشکیل پرونده، استعلام از مراجع ذی صلاح و بانک اطلاعاتی هیأت عالی گزینش، درخواست و دریافت پرونده گزینش داوطلبانی که در دستگاه‌های دیگر پرونده گزینشی دارند، تحقیقات از داوطلبان در سطح ۳۱ استان و ۱۶۳ شهرستان توسط رابطین محترم استان‌ها، مصاحبه داوطلبان توسط مصاحبه‌گران آموزش دیده و مورد تأیید هیات عالی گزینش، ارزیابی پرونده گزینش، صدور رأی توسط اعضای هسته گزینش، اعلام رأی هسته گزینش در تاریخ ۹۴/۴/۲۳.

مختارپور در ادامه این یادداشت ضمن تشریح وضعیت ۲۸۳ داوطلب معرفی شده به کمیته بررسی آزمون ۹۱ نهاد، از استخدام ۲۶۳ نفر از این تعداد به صورت پیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با اشتغال یک نفر از داوطلبین به صورت قراردادی یک ساله موافقت به عمل آمده و ۳ نفر از داوطلبان نیز با توجه به بند ۲ ماده ۲ قانون گزینش (التزام عملی به احکام اسلامی) واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده‌اند و در نتیجه با اشتغال آنها موافقت به عمل نیامده است.

دبیرکل نهاد در بخش دیگری از یادداشت بیست و ششم خود ضمن اشاره به عدم دریافت پاسخ استعلام ۹ نفر از داوطلبان از مراجع ذیصلاح، اقدام در خصوص وضعیت استخدامی آنها را بلافاصله پس از دریافت پاسخ استعلام عنوان و اضافه کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده حداکثر تا بیستم مردادماه، نتیجه مربوط به این ۹ نفر که بنا بر شواهد موجود اکثریت قریب به اتفاق آنان پذیرفته خواهند شد، اعلام می شود.

وی همچنین با اعلام انصراف ۷ نفر از داوطلبان در اشتغال در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری دعوت نامه های مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداری استخدام برای پذیرفته شدگان ارسال می شود و سپس تمامی آنها در همایش توجیهی ـ آموزشی یک روزه در تهران شرکت و پس از آن شروع به خدمت خواهند کرد.

مختارپور در پایان این یادداشت ضمن تشکر از مدیر و اعضای هسته گزینش نهاد، مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مصاحبه‌گران و همکاران و با تبریک به تمامی افرادی که با انجام این مراحل به نهاد خواهند پیوست، حضور و فعالیت صادقانه آنها در این نهاد فرهنگی را موجب رشد و تعالی فردی آنان و بهره مندی موثر نهاد از خدمات آنان دانست.

مشروح متن یادداشت مختارپور به ترتیب زیر است:

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی

با اهداء سلام و احترام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان فرا رسیدن عید سعید فطر که به تعبیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی:

«هر عید فطری، برای انسانِ مسلمانِ آگاهِ هوشیار، می تواند یک روزِ عیدِ حقیقی باشد. روز شروعِ دوباره زندگی معنوی و روحی؛ مثل بهار برای گیاهان و درختان. انسانی که ممکن است در طول سال دچارِ انواع آلودگی ها و گناهان شود، و انسانی که بر اثر هوایِ نفس و خصلت ها و صفات زشت، خود را تدریجاً از ساحتِ رحمتِ الهی دور کرده است، هر سال از طرف پروردگار عالم از یک فرصت استثنایی برخوردار می شود و آن فرصت، ماهِ مبارکِ رمضان است. در طول ماه رمضان، دل ها نرم می شود، روح ها تلألؤ و درخشندگی پیدا می کند، انسان ها آماده قدم نهادن در وادیِ رحمتِ خاصه الهی می شوند و هر کس به قدر استعداد، همّت و تلاش خود، از ضیافت عظیم الهی برخوردار می گردد. بعد از آن که این ماه مبارک به پایان رسید، روزِ شروعِ سال جدید، روز عید فطر است. یعنی روزی که انسان می تواند با استفاده از دستاوردهای ماه رمضان، راه مستقیم الهی را پیش گیرد، و از کج راهه ها پرهیز کند. » است را به شما عزیزان تبریک می گویم و برای شما در سال جدید عبادی آرزوی توفیق و سعادت دارم.

بحمدالله و با لطف و عنایت خداوند متعال و همکاری جمع کثیری از همکاران و تلاش فوق العاده سنگین و فشرده توسط هسته گزینش نهاد و با استفاده از توان همکارانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱ وارد تشخیص داده شده بود به پایان رسید که گزارش مختصر نتایج به این شرح به اطّلاع عموم می رسد. لازم به توضیح است که تعداد شکایات وارد تشخیص داده شده ۲۸۳ بوده است که قبلاً به اشتباه ۲۸۲ اعلام شده بود.  

الف) مراحل گزینش به شرح زیر طی شد: 

۱- دریافت مدارک و تشکیل پرونده
۲- استعلام از مراجع ذی صلاح و بانک اطّلاعاتی هیأت عالی گزینش
۳- درخواست و دریافت پرونده گزینش داوطلبانی که در دستگاه‌های دیگر پرونده گزینشی دارند.
۴- تحقیقات از داوطلبان در سطح ۳۱ استان و ۱۶۳ شهرستان توسط رابطین محترم استان‌ها
۵- مصاحبه داوطلبان توسط مصاحبه گران آموزش دیده و مورد تأیید هیات عالی گزینش
۶- ارزیابی پرونده گزینش
۷- صدور رأی توسط اعضای هسته گزینش 
۸- اعلام رأی هسته گزینش در تاریخ ۲۳/۴/۹۴ 
ب- نتایج حاصل از مراحل فوق به این شرح می باشد.

۱-  از مجموع ۲۸۳ داوطلب معرفی شده تعداد ۲۶۳ به صورت پیمانی موافقت به عمل آمده که تعداد ۲۳ از آنها با تذکّر یا تعهّد و یا سیر مطالعاتی موافقت به عمل آمد که در تمدید قرارداد آنها می بایست نظر گزینش اخذ گردد.

۲- با اشتغال یک نفر از داوطلبین به صورت قراردادی یک ساله موافقت به عمل آمد.

۳- تعداد ۳ نفر از داوطلبان با توجه به بند ۲ ماده ۲ قانون گزینش (التزام عملی به احکام اسلامی) واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده و با اشتغال ایشان موافقت به عمل نیامد.  

تبصره : طبق قانون گزینش کشور این ۳ نفر در صورتی که به رأی صادره اعتراض دارند پس از تماس نهاد با ایشان می توانند حداکثر ظرف دو ماه از زمان ابلاغ رأی با تکمیل فرم تجدید نظر و ارائه دلایل و مستندات اعتراض خود را تکمیل نمایند تا پرونده آنان مورد تجدیدنظر قرار گیرد.  

۴- تعداد ۹ نفر از داوطلبان به علت عدم دریافت پاسخ استعلام از مراجع ذی صلاح در این مرحله 

اعلام  نظر نگردیده اند و به محض دریافت پاسخ استعلام اعضای هسته نسبت به نظریه در خصوص آنها اقدام خواهند نمود.  

تبصره: طبق پیگیری های انجام شده حداکثر تا بیستم مردادماه، نتیجه مربوط به این ۹ نفر که بنا بر شواهد موجود اکثریّت قریب به اتّفاق آنان پذیرفته خواهند شد اعلام می شود.

۵- تعداد ۷ نفر از داوطلبان انصراف خود را از اشتغال در این نهاد اعلام نمودند.  

ج- همان طور که از گزارش فوق مشخّص است با دقّت و حسّاسیّت و انصاف قابل تقدیر هسته گزینش نهاد تنها پرونده سه نفر در هسته رد شده که البتّه در صورت اعتراض و ارائه مستندات از طریق این افراد، امیدوارم مشکلات موجود در پرونده ایشان نیز برطرف شود.  

د- از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری دعوت نامه های مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداری استخدام برای پذیرفته شدگان ارسال می شود و سپس تمامی ایشان در همایش توجیهی ـ آموزشی یک روزه در تهران شرکت و پس از آن شروع به خدمت خواهند کرد. ان شاءالله تبارک و تعالی  

وظیفه خود می دانم از مدیر و اعضاء محترم هسته گزینش نهاد، مدیرکل محترم دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که تحقیقات محلّی توسط رابطین استان‌های آن دبیرخانه صورت گرفت و دیگر مصاحبه گران و همکاران که با رعایت تقوا و عدالت و دقّت و مراعات قانون در انجام این رسالت قانونی خود تمام همّت و توان خود را به کار گرفته و این کار الهی ـ انسانی را به سرانجام رساندند قدردانی و تشکّر کنم و از خداوند متعال سلامت و سعادت آنان را مسألت نمایم.  

همچنین به تمامی افرادی که با انجام این مراحل به نهاد می پیوندند تبریک می  گویم و امیدوارم حضور و فعّالیّت صادقانه آنان در این نهاد فرهنگی موجب رشد و تعالی فردی آنان و بهره مندی موثّر نهاد از خدمات آنان باشد.  

و امّا در پایان خدای متعال را سپاس می گذارم که راه خدمتگزاری به این کشور اسلامی و مردم خوب و فهیم کشور و شما کتابداران و همکاران عزیز را به این بنده حقیر سراپا تقصیر خود عطا کرد و از تمامی شما برای پیمودن مسیر دشوار امّا روشنِ آینده التماس دعا دارم.  

و من الله التوفیق
علیرضا مختارپور
دبیرکل

فهرست اسامی پذیرفته شدگان آزمون مذکور در پورتال اینترنتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور قابل مشاهده است.

نظر شما