شناسهٔ خبر: 35471 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علیزاده: خودمم هم نمی‌دانم «در شعله با تو رقصان» را چه بنامم

مهیار علیزاده گفت: راستش را بخواهید اجرای «در شعله با تو رقصان» را خودمم هم نمی‌دانم چه بنامم و نمی‌دانم نامش چیست. ممکن است شما با پیش فرضِ کنسرت به دیدن این اجرا بیایید اما نمی‌شود نام این اجرا را کنسرت گذاشت.

 

به‌گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ «در شعله با تو رقصان» نام اجرایی است که با موسیقی مهیار علیزاده و بازیِ صابر اَبَر و پانته‌آپناهی‌ها در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. نشست خبری این برنامه صبح امروز با حضور مهیار علیزاده آهنگساز، محمدحسین توتونچیان تهیه کننده و صابر اَبَر یکی از بازیگران این اجرا در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست محمدحسین توتونچیان گفت: مجوز گرفتن برای این اجرا طول کشید، چرا که اجرای ما هم شامل نمایش و هم شامل اجرای موسیقی است. به همین دلیل مجبور شدیم هم از دفتر موسیقی و هم از مرکز هنرهای نمایشی مجوزهای لازم را اخذ کنیم. به هر روی این اجرا جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

مهیار علیزاده آهنگسازِ پروژه «در شعله با تو رقصان» گفت: این نخستین بار است که اجرایی این‌چنینی را تجربه می‌کنم. پیش از این شاهد اجرایی این‌چنین نبوده‌ام و برای نخستین بار است که اجرایی به این شکل به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد:‌ اجرای ما شکلی از اُپراست. داستانی از شیخ صنعان را به صورت مینیمال اجرا می‌کنیم. داستانی که روایتِ یکی از هفت شهر عشقِ عطار است و به «طلب» اختصاص دارد که کاملا عاشقانه است. البته در بین این اجرا شعرهایی از مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج و اشعاری از خودم هم روایت می‌شود.

علیزاده تاکید کرد: قرار بود آلبوم این اثر هم منتشر شود که به دلیل طول کشیدن پروسه‌ی مجوز به تعویق افتاد.

این آهنگساز درباره پرفورمنس بودنِ این اجرا گفت: پرفورمنس یعنی اجرایی که نمایش هم در آن دخیل باشد. برای این اجرا ما دکورِ خاصی در نظر گرفته‌ایم که تهیه کننده این برنامه آقای توتونچیان برای تهیه این دکور هزینه بسیاری صرف کرده است. در واقع همین دکور بخشی از پروفرمنس است و بخش دیگری از پرفورمنس حضور بازیگران بر روی صحنه است.

علیزاده تاکید کرد: راستش را بخواهید اجرای «در شعله با تو رقصان» را خودمم هم نمی‌دانم چه بنامم و نمی‌دانم نامش چیست. ممکن است شما با پیش فرضِ کنسرت به دیدن این اجرا بیایید اما نمی‌شود نام این اجرا را کنسرت گذاشت.

صابر اَبَر بازیگر سینمای ایران، درباره حضورش در این پروژه گفت: خیلی‌ها به من پیشنهاد کار می‌دهند اما پیشنهاد علیزاده را نتوانستم رد کنم. من جایی می‌روم که زیر پایم سفت باشد و به نظرم کار کردن با مهیار علیزاده جذابیت‌های خاص خود را دارد.

اَبَر تاکید کرد: در اجرای «در شعله با تو رقصان» بخش موسیقی پر رنگ است و بخش نمایش کم رنگ، امیدوارم اتفاقی بیافتد که چنین پروژه‌ای را با تاکید بر بخش نمایشی هم به روی صحنه ببریم.

صابر اَبَر در ادامه گفت: اتفاق‌های نمایشی این کنسرت ارتباط دو بازگی است که داستان را با دیالوگ‌هایشان روایت می‌کنند.

نظر شما