شناسهٔ خبر: 35492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر بهداشت: خشونت را می توان با حمایت هنرمندان از جامعه زدود

وزیر بهداشت، در دیدار از نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی زاده گفت: خشونت در جامعه را می توان با حمایت هنرمندان کشور زدود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی با قدردانی از عوامل و دست اندرکاران این اثر هنری که به موضوع اسیدپاشی پرداخته است، اظهار کرد: نمایش چشم در برابر چشم، به تصویر کشیدن جنایتی بود که برای نخستین یا آخرین بار در کشور ما رخ نداده است.

وزیر بهداشت با اظهار تاسف از وضعیت فرهنگی بخشی از جامعه که به سمت خشونت کشیده شده گفت: در حالی که این رفتارها در فرهنگ ما بسیار ناپسند است ولی امیدوارم ایرانیان همواره به هم عشق ورزیده و دوستدار هم باشند.

قاضی زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد که دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم و گفت: رفتارهای زشتی همچون اسیدپاشی پیرایه هایی است که به فرهنگ ما بسته و غباری است که نشسته است.

وی گفت: امیدوارم با حمایت همه بویژه اهالی فرهنگ و هنر خشونت از جامعه زدوده شود و ترویج دهندگان خشونت در جامعه در رفتار خود تجدیدنظر کنند.

وزیر بهداشت، هنر به ویژه تئاتر را از ابزارهای آگاهی بخشی در جامعه معرفی کرد و افزود: نمایش «چشم در برابر چشم» و کارهایی از این دست، آدم ها را از خواب غفلت بیدار و وجدان انسان را به نوعی هوشیار می کند تا به همه پلیدی و زشتی ها پشت کند.

در ادامه سید محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت نیز با ذکر این نکته که هنر ابزاری است که می تواند تاثیر به سزایی در امر فرهنگ سازی داشته باشد، گفت: متاسفانه آنگونه که در نمایش نیز عنوان شد، یکی از اشکالاتی که برای بهبود وضعیت قربانی خشونت وجود داشت این بود که حمایت خوبی از ایشان شکل نگرفت. یا خانواده و فردی که مرتکب این فعل زشت شده بود باید این کار را انجام می دادند و اگر آنها هم توانایی مالی نداشتند باید دولت حمایت های لازم را به عمل می آورد اما متاسفانه این مهم انجام نشد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در اصفهان و شهرهای دیگر روی داده بررسی مسائل فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئله فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. اتفاقاتی که در اصفهان و شهرهای دیگر روی داد، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که اساسا چرا باید این اتفاقات بیافتد؟ این که قربانیان این اتفاقات شوم رضایت می دهند اتفاق خوبی است، اما به شرطی که جامعه تمام تلاش خود به منظور رفع چنین پدیده هایی را بکار گیرد تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. 

بر اساس گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایش 'چشم در برابر چشم' از چهارم تیرماه در سالن گوشه این فرهنگسرا به صحنه رفته و تاکنون با استقبال قابل توجه علاقمندان به ویژه شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری همراه بوده است.

اسماعیل سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، ایازی قائم مقام وزیر و سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت را در تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران همراهی کردند.
 

نظر شما