شناسهٔ خبر: 35501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دیگری»آرتورشنیتسلرکتاب شد

دیگری عنوان اثری از«آرتورشنیتسلر»با ترجمه علی اصغرحداد است که توسط نشر ماهی منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ دیگری شامل ۲۲ داستان کوتاه از آرتور شنیتسلر به انتخاب مترجم است.

  آرتور شنیتسلر در دوره‌ای که بیشتر نویسندگان رمان می‌نوشتند، بر نوشتن داستان کوتاه و داستان بلند (نوول) متمرکز بود. او در آثار خود اغلب به سرنوشت قهرمانانش از دیدگاه روان‌شناختی می‌پردازد و انحطاط جامعه‌ی وین در آستانه‌ی قرن بیستم را نقد می‌کند. او در آثار خود به توصیف اختلالات روانی نمی‌پردازد، مسئله‌ی مورد علاقه‌اش آن روندی است که در درون شخصیت‌هایش جریان می‌یابد. لحن داستان‌هایش شوخ است و نگاهی نسبی‌گرایانه به جهان دارد.

آرتور شنیتسلر در سال ۱۸۶۲ در شهر وین متولد گردید. تحصیلات خویش را در رشتهٔ پزشکی به پایان رسانید، ولی به زودی از طبابت روی گردان شد و به نویسندگی و ادبیات علاقهٔ زیادی نشان داد.

شنیتسلر نه تنها نویسنده‌ای برجسته به شمار می‌رفت بلکه روانشناس متبحری نیز بود که در بیشتر آثار خویش به تجزیه و تحلیل روانی مهمی دست زده و سعی نموده است آنچنان که باید روحیات حقیقی بشر را درک کند.

اولین اثر خوبش را در ۲۴ سالگی به رشتهٔ تحریر درآورد و پس از آن آثار با ارزشی انتشار داد که او را را مشهور ساخت. شنیتسلر از جملهٔ نویسندگان محدودی است که توانسته آن طور که باید فروید را شناخته و او را به دیگران بشناساند.

نشر ماهی اثرحاضر را در ۲۸۰ صفحه راهی باار نشر رده است.

نظر شما