شناسهٔ خبر: 35510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ریچارد سوئدبرگ کتاب «جامعه‌شناسی کارآفرینی» را ویرایش کرد

کتاب «جامعه‌شناسی کارآفرینی» ویرایش ریچارد سوئدبرگ به همت نشر بهمن برنا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «جامعه‌شناسی کارآفرینی» ویرایش ریچارد سوئدبرگ با ترجمه مشترک شهلا باقری و سیده اطهر میرعابدینی به همت انتشارات بهمن برنا روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «با بررسی اجمالی آثار علوم اجتماعی مانند آنچه نگارنده انجام داده است روشن می‌شود که علوم اجتماعی نه تنها در تحلیل کارآفرینی بلکه در کارآفرینی عملی نیز مشارکت داشته است. برخی از نظریه‌های علوم اجتماعی را می‌توان مستقیماً به راهنمایی برای چگونگی راه‌اندازی کسب و کار تبدیل کرد در حالی که در سایر موارد جست‌وجوی مفاهیم، برخی مباحث نیازمند مهارت و هنرمندی است. در نهایت یافتن مفاهیم عملی در برخی موارد دشوار است.

تاکید بر این نکته شایسته است که فقدان مفاهیم عملی الزاماً یک نقص است زیرا علوم اجتماعی وظایف دیگری نیز غیر از داشتن مفهوم عملی دارند. برخی پرسش‌ها ـ از جمله پرسش‌های مربوط به قومیت ـ را باید بدون توجه به نتایج و مفاهیم عملی بررسی کرد. برای مثال، کارآفرینی موفق برای برخی گروه‌ها ـ نه همه ـ سودمند است و این وظیفه عالمان اجتماعی است که نشان دهند آیا مسئله این گونه است یا خیر. به همین ترتیب بر عهده عالمان اجتماعی است که همانند بامول (۱۱۹۳) نشان دهند در طول تاریخ دفعات بسیاری وجود داشته است که کار‌آفرینی جز برای گروه اقلیتی در جامعه، برای همه زیان بار بوده است.

سرانجام طبق نگاه مشترک در علوم اجتماعی همه ارزش‌ها به شکل علمی اثبات‌پذیر نیستند. موافق یا مخالف کارآفرینی بودن چیزی است که علوم اجتماعی نمی‌تواند درباره آن نظر دهد. روشن است که علم اجتماعی که تنها وظیفه خود را فراهم آوردن دستور کار برای علاقه‌مندان به کار آفرینی می‌داند خیلی زود بی ثمر خواهد شد.»
                                                                                           
کار آفرینی از منظر علوم اجتماعی، ارزش‌ها و کار آفرینی در آمریکا، نوسازی کارآفرینی، شرایط ساختاری، جمعی و اجتماعی برای نوآوری در سازمان وقتی هزاران گل شکوفا می‌شوند، نوآوری در شرکت‌های کوچک و بزرگ، کارآفرین شبکه، کار آفرینی و فرهنگ:‌ فردی، مرد توت فرنگی و کارآفرینان قومی عناوین هشت فصل اصلی این کتابند.

کتاب «جامعه‌شناسی کارآفرینی» ویرایش ریچارد سوئدبرگ با شمارگان هزار نسخه در ۱۸۴ صفحه به بهای ۱۱ هزار تومان از سوی نشر بهمن برنا منتشر شده است. 

نظر شما