شناسهٔ خبر: 35512 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چگونه یک سخنرانی تد ارائه دهیم؟/ جرمی دونوان پاسخ می‌دهد

کتاب «چگونه یک سخنرانی تد ارائه دهیم» کمک می‌کند یک فکر ناب را انتخاب کنید و آن را به شکلی الهام بخش در اختیار دیگران قرار دهید. کتاب حاضر بر اساس تحقیقات دقیق بر معروف‌ترین سخنرانی‌های تد به شما می‌گوید که چگونه یک سخنرانی الهام بخش ارائه دهید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «چگونه یک سخنرانی تد ارائه دهیم» نوشته جرمی دونوان با ترجمه زروان بختیار به تازگی منتشر شده است.

در ابتدای مقدمه این کتاب آمده است: «اگر یکی از بینندگان مشتاق همایش تد هستید، احتمالاً به یاد دارید که اولین سخنرانی تد که دیدید چطور بود. هجده دقیقه الهام بخشی محض. هدف همایش تد و کسانی که در این راستا فعالیت می‌کنند این است که ایده‌هایی که ارزش فراگیر شدن دارند را در دسترس عموم قرار دهند و بینندگان را نا امید نکنند. کن رابینسون، جیل بلت تبلر و هزاران نفر دیگر با وجود اینکه خیلی معروف نیستند با استفاده از انتخاب موضوع و محتوا، نحوه‌ی ارائه و طراحی قوی، بینندگان خود را افزایش داده‌اند.

تد این گونه معرفی می‌شود. یک سازمان غیر انتفاعی است که به تقویت ایده‌های ناب در حوزه‌های فناوری، سرگرمی و طراحی می‌پردازد. با وجود اینکه تد شرکت‌های بسیاری دارد، دو نکته قابل توجه درباره‌اش صدق می‌کند. یکی اینکه همایش‌های منحصر به فرد سطح بالایی داشته و دو اینکه فیلم همایش‌ها را رایگان در اینترنت قرار می‌دهد.

اگر فیلم همایش‌های تد را به اندازه کافی نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که دو دسته‌ی متفاوت از سخنران‌ها بر صحنه حاضر می‌شوند. دسته‌ی نخست افرادی هستند که شغل‌های فوق‌العاده و استعدادهای ستودنی دارند. دسته‌ی دوم افرادی مانند من و شما هستند که داستان‌های فوق‌العاده خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. بنابراین داشتن استعدادی درخشان هم می‌تواند شما را بر صحنه سخنرانی تد ببرد.»

تعداد اندکی از ما توانسته‌اند شغلی داشته باشند که حسادت دوستانشان را برانگیخته باشند. تعداد کمتری هم زندگی‌شان را وقف یک استعداد کرده و هزاران ساعت را سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا در آن کار متبحر شوند. بنابراین بقیه ما کجا قرار داریم؟ چگونه می‌توانیم بر صحنه سخنرانی تد ظاهر شویم و با واژه‌هایمان به مردم دنیا الهام ببخشیم؟

مولف کتاب حاضر در پاسخ می‌گوید که اگر وارد بزرگسالی شده‌اید، بنابراین داستان‌های بی شماری را از استقامت خود در برابر شکست‌ها دارید. عاشق شده‌اید و از دست رفته‌اید. ضربه زده‌اید و ضربه خورده‌اید و قطعاً لحظات خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده‌اید که زندگی‌تان را از روزمرگی خارج می‌کند. داستان‌های شما می‌تواند به دیگران الهام ببخشد. فقط لازم است بیاموزید که آنها را با تمام احساسات در اختیار دیگران بگذارید.

این کتاب کمک می‌کند یک فکر ناب را انتخاب کنید و آن را به شکلی الهام‌بخش در اختیار دیگران قرار دهید. کتاب حاضر بر اساس تحقیقات دقیق بر معروف‌ترین سخنرانی‌های تد به شما می‌گوید که چگونه یک سخنرانی الهام‌بخش ارائه دهید. به عبارت دیگر کتاب «چگونه یک سخنرانی تد ارائه دهیم» راهنمای کاملی برای خلق سخنرانی‌هایی است که در آن می‌توانید به دیگران الهام ببخشید.

کتاب حاضر یک راهنمای گام به گام است که طبق تحقیقات دقیق روی مشهورترین سخنرانی‌ها در همایش تد صورت گرفته است و به شما نشان می‌دهد چگونه موضوع خود را انتخاب کنید، آن را بپرورانید، به بهترین نحو ارائه دهید و شکل درستی از طرح خود را اجرا کنید. نویسنده در این کتاب ۱۰ فرمان را برای سخنرانی همایش تد در دو شکل محتوایی ارائه آماده کرده است. چگونه موضوع سخنرانی خود را انتخاب کنید، چگونه شعار خود را استادانه درست کنید، چگونه معرفی شوید، چگونه از سخنرانی خود نتیجه گیری کنید و ... از جمله فرمان‌های اصلی این کتاب است.

کتاب «چگونه یک سخنرانی تد ارائه دهیم» نوشته جرمی دونوان با ترجمه زروان بختیار، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه در ۹۵ صفحه به بهای ۷ هزار تومان به همت انتشارات آسمان نیلگون روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما