شناسهٔ خبر: 35523 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» به چاپ دهم رسید؟

انتشارات ققنوس چاپ دهم کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» نوشته آلن دوباتن با برگردان عرفان ثابتی را منتشر کرد. خواننده در این کتاب به روشی جذاب با راهکارهای شش فیلسوف بزرگ برای رویارویی با مهم‌ترین مشکلات زندگی خود آشنا می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «تسلی‌بخشی‌های فلسفی» نوشته آلن دوباتن به‌ترجمه عرفان ثابتی از سوی انتشارات ققنوس برای دهمین‌بار منتشر شد. در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «این کتاب می‌کوشد تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه کند. با خواندن این کتاب از «سقراط» می‌آموزیم که عدم محبوبیت را نادیده انگاریم؛ «سنکا» به ما کمک می‌کند تا بر احساس یأس و ناامیدی غلبه کنیم؛ و «اپیکور» بی‌پولی ما را چاره می‌کند. «مونتنی» راهنمای مناسبی برای درمان ناکارآیی ماست؛ عشاق دلشکسته می‌توانند با خواندن آثار «شوپنهاور» تسلی خاطر یابند؛ و کسانی که در زندگی با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند با «نیچه» همذات‌پنداری خواهند کرد.
«تسلی‌بخشی‌های فلسفه» یکی از آخرین آثار آلن دوباتن است که تاکنون بیش از دویست هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.»

نویسنده، کتاب حاضر را در شش فصل تنظیم کرده است. بخش نخست این کتاب دربردارنده موضوعی با عنوان «تسلی‌بخشی در مواجهه با عدم محبوبیت» است.

نویسنده در بخش‌های دوم و سوم «تسلی‌بخشی در مواجهه با کم‌پولی» و «تسلی‌بخشی در مواجهه با ناکامی» را مطرح کرده است.

در ادامه این کتاب عنوان «تسلی‌بخشی در مواجهه با ناتوانی و نابسندگی» را برای بخش چهارم می‌خوانیم. «تسلی‌بخشی قلب شکسته» عنوان بخش پنجم است.

خوانندگان در بخش پایانی این کتاب «تسلی‌بخشی در مواجهه با سختی‌ها» را از نظر می‌گذرانند. کتاب با یادداشت‌های هر فصل و نمایه اعلام، پایان می‌پذیرد.

شاید بتوان رمز موفقیت کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» در ایران و کشورهای دیگر را در چند ویژگی همزمان آن دانست: کاربردی بودن مباحث برای زندگی روزمره انسان معاصر؛ دادن بینشی به خواننده در تحلیل مشکلات و یافتن مبنایی منطقی برای تقلیل رنج او؛ آشناسازی مخاطب با یک دوره زندگی و اندیشه یک فیلسوف؛ آغاز و پایان داستانواره هر بخش بر اساس موضوع اصلی آن؛ برخورداری بخش‌ها از تصاویر، نمودارها و برخی عناصر بصری؛ جذابیت، سادگی و کشش هر بخش کتاب؛ ساده‌سازی مفاهیم دشوار فلسفی؛ و سرانجام: فرو بردن خواننده به اندیشه در هر بخش و بخشیدن این احساس به او که دستاوردی ارزشمند از مطالعه این بخش یافته است.

چاپ دهم «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» در ۳۰۳ صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه به بهای ۱۴ هزار تومان از سوی بنگاه انتشاراتی ققنوس به بازار کتاب راه یافته است.

نظر شما