شناسهٔ خبر: 35541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در ورودی پژوهشکده هنرهای سنتی بازگشایی می‌شود

در ورودی پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زودی بازگشایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بازگشایی در ورودی پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط با حضور یدالله جعفری مدیرکل حوزه ریاست، حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت، محمدجواد عباباف مدیرکل حراست و سرهنگ کربلائی فرمانده یگان حفاظت سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

در ورودی پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از سال ۸۸ بسته شده است، پس از انجام تمهیدات لازم و آماده سازی فضا، برای ورود علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بازگشایی می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این رابطه گفت: این در برای تسهیل ورود و ایجاد امکان بازدید عموم علاقه مندان از کارگاه های هنرهای سنتی و توسعه و ترویج صنایع دستی بازگشایی می شود.
جعفری ادامه داد: این مجموعه به دلیل تجمیع هنرهای سنتی در یک مکان، بسیار منحصربفرد است و افراد بسیاری، علاقه مند به بازدید از آن هستند.

همچنین علیرضا بهرمان، رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی با اشاره به مزیتهای بازگشایی در ورودی به این مجموعه، افزود: این اقدام، ورود علاقه مندان و بازدیدکنندگان به پژوهشکده را تسهیل می‌کند و به این ترتیب تاثیر مثبتی در معرفی هرچه بهتر هنرهای سنتی و صنایع دستی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با بسته بودن در این مجموعه، امکان حضور آزادانه بازدیدکنندگان وجود ندارد و افرادی که قصد بازدید از پژوهشکده هنرهای سنتی را دارند باید از سیستم نگهبانی سازمان میراث فرهنگی عبور کنند، دشواری ها و موانعی که در این مسیر وجود دارد موجب شده است که پژوهشکده هنرهای سنتی با استقبال چندانی مواجه نشود، بازگشایی در شمالی سازمان میراث فرهنگی و مستقل شدن این پژوهشکده و نمایشگاه آن از مجموعه اداری سازمان، حضور بازدیدکنندگان را تسهیل می‌کند.

نظر شما