شناسهٔ خبر: 35606 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مغفول ماندن اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها

صدیقه ببران، مدرس ارتباطات اخیراً مشغول تالیف کتابی با عنوان «اخلاق رسانه» است. نگارش این کتاب تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ صدیقه ببران، مدرس ارتباطات از تالیف جدیدترین کار خود با عنوان «اخلاق رسانه» خبر داد و گفت: این کار را با همکاری یکی از دانشجویانم انجام داده‌ام و با توجه به اینکه کار گروهی است ایرادهای کمتری هم دارد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های بسیار مهمی که در جامعه ما مغفول مانده است اخلاق است و اگر اخلاق حرفه‌ای به ویژه در رسانه نداشته باشید دچار مشکلات بسیاری می‌شوید. اگر اخلاق در همه جا  در رسانه‌ها رعایت شود آزادی و عدالت از تبعات آن خواهد بود و تاثیر زیادی روی جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه بیش از پیش نیازمند اخلاق هستند، گفت: رعایت اخلاق در رسانه شاخصه‌های متعددی مانند عینیت گرایی، توجه به تنوع ایده‌ها و تفکرات، عدم ورود به حریم خصوصی دیگران، عدم تحقیر دیگران و ... را شامل می‌شود.

ببران تاکید کرد: کشورهای مختلف بر اساس شاخص‌های خود سند و منشوری را برای این موضوع تعیین می‌کنند و ضمانت اجرایی به عنوان قانون برای آن در نظر می‌گیرند.

به گفته این استاد ارتباطات، اگر اخلاق ضمانت اجرایی نداشته باشد نمی‌تواند در جامعه موثر واقع شود.

وی یادآور شد: نگارش این کتاب تا دوماه دیگر به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد توسط انتشارات سمت منتشر می‌شود.

نظر شما