شناسهٔ خبر: 35617 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» و «عرض ملکوت» منتشر می‌شود

انشاءالله رحمتی از انتشار «عرض ملکوت» و جلد سوم «چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر انشاءالله رحمتی ــ نویسنده، مترجم و دانشیار فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ــدرباره کارهای در دست تألیف و ترجمه خود اظهار کرد: موانعی بر سر راه انتشار جلد سوم کتاب «چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» بود که با از بین بردن این موانع، جلد سوم این کتاب به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی گفت:‌ «چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» را هانری کُربن نوشته است. جلد سوم این کتاب شامل دو دفتر است. دفتر نخست، عنوان «خاصان محبت» دارد که کُربن در آن به زندگی «روزبهان شیرازی» پرداخته و عرفان عاشقانه وی را بررسی کرده است. دفتر بعدی این مجلد، «تشیع و تصوف» نام دارد. در این دفتر به  سیر زندگی و افکار سید حیدر آملی، ابن ترکه و علاءالدوله سمنانی پرداخته شده است که وجوه بارزی از اسلام ایرانی است.

این استاد فلسفه درباره موانع راه انتشار جلد سوم «چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» توضیح داد: برخی متونی که مبنای کار تألیف کُربن در این مجلد بوده است، در دسترس نبود و پس از جست‌و‌جو موفق شدم این متون را از کتابخانه استانبول بیابم و در این کتاب از آنها استفاده کنم.

صاحب کتاب «دانشنامه اخلاق» در ادامه از ترجمه کتابی دیگر از هانری کُربن خبر داد و گفت: «عرض ملکوت» دیگر کتابی است که  کار ترجمه آن به پاپان رسیده است و به‌زودی منتشر می‌شود. مبنای این کار نظریه «عالم خیال» و اعتقاد به آن است که مورد بحث هانری کُربن قرار گرفته است.

مترجم کتاب «معبد و مکاشفه»، کتاب «زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه» را از جمله جدیدترین تألیف‌های منتشر‌شده خود برشمرد و گفت: این کتاب که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد، در پنج دفتر تدوین شده است که سه دفتر آن را ترجمه و دو دفتر دیگر آن را تألیف تشکیل می‌دهد.

به گفته رحمتی، دو کتاب «چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی» و «عرض ملکوت» به‌زودی از سوی نشر صوفیا وارد بازار کتاب‌های فلسفی خواهند شد.

نظر شما