شناسهٔ خبر: 35622 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم رونمایی کتاب زروان در حماسه ملی ایران برگزار شد

اولین جلسه نشست و رونمایی سال جدید از کتاب تازه چاپ نشر و پژوهش شیرازه با نام «زروان در حماسه ملی ایران» نوشته حمیدرضا اردستانی رستمی در تاریخ سی ام تیر ماه هزار و سیصد و نود و چهار در اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد.

زروان

به گزارش فرهنگ امروز ؛ اولین جلسه نشست و رونمایی سال جدید از کتاب تازه چاپ نشر و پژوهش شیرازه با نام «زروان در حماسه ملی ایران» نوشته حمیدرضا اردستانی رستمی در تاریخ سی ام تیر ماه هزار و سیصد و نود و چهار در اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد. در ابتدای جلسه سرکار خانم زیبا جلالی نائینی مدیر مسئول انتشارات ضمن تشکر از اساتید و مدعوین و ذکر تاریخچه نشر شیرازه به بیان انگیزه خود در باب انتشار کتاب زروان در حماسه ملی ایران پرداخت. توجه و علاقه خاص به فرهنگ و تمدن ایران زمین و حفظ فرهنگ ایرانی اصلی ترین دغدغه ایشان در انتشار کتاب فوق بود.

پس از آن جناب آقای دکتر اردستانی به تشریح کلی از کتاب پرداخته و پیوند فرهنگ امروز با فرهنگ دیروز ایران عامل اصلی نگارش کتاب دانست و درادامه بخش های کتاب را برای شنوندگان تشریح نمود. سخنران بعدی جناب آقای دکتر اسماعیل پور عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی  در حوزه اساطیر ایران و مانی شناس در مورد کتاب زروان صحبت نمود و ضمن تشکر از دکتر اردستانی و تلاش فراوان ایشان در رابطه با پژوهش اندیشه زروانی در اساطیر ایران توضیحات گسترده و قابل استفاده ای را ایراد نمود. سپس آقای دکتر امیر احمدیان استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر منطقه اوراسیا در باب بزرگترین حماسه ملی ایران "شاهنامه حکیم توس، فردوسی بزرگ "صحبت نمود و متذکر شد این اثر ارزشمند و حماسی تنها متعلق به ایران نیست و در منطقه قفقاز و آسیای میانه به عنوان کتابی بسیار مهم و بزرگ مورد استفاده است و تاکید کرد که با بهره گیری از شاهنامه می توان روابط عمیق فرهنگی ایجاد نمود. در انتها آقای دکتر ماحوذی با سخنان کوتاهی از مرحوم جناب آقای دکتر محمد رضا جلالی نایینی یاد کرده و برای ایشان طلب مغفرت از درگاه خداوند بزرگ نمودند و سپس در کلامی کوتاه ضمن تمجید از مقام زن ،هستی زنان را از ذات واجب الوجود دانست.

رونمایی زروان

رونمایی

نظر شما