شناسهٔ خبر: 35653 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتاب ناپدید شده «دکتر زئوس» ۲۵ سال پس از مرگ نویسنده

کتابی نوشته شده توسط «تئودور زئوس گیزل»، نویسنده نامدار امریکایی کتاب‌های کودکان با نام مستعار «دکتر زئوس» که به تازگی یافت شده، ۲۵ پس از مرگ وی منتشر خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «چه حیوان خانگی باید داشته باشم» نوشته «تئودور زئوس» قرار است هفته آینده روانه بازار شود و به باور منتقدین به احتمال زیاد رکورد فروش کتاب‌های کودکان را خواهد شکست.

آخرین اثر از «دکتر زئوس»، که شهرت خود را مدیون رمان‌های چون «گرینچی که کریسمس را دزدید» و «گربه‌ای در کلاه» است و از وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین راویان قصه در دوران مدرن نام برده می‌شود، در دهه ۱۹۹۰ میلادی منتشر شده بود.

نشریه «واشنگتن پست» درباره این کتاب نوشته است: «چه حیوان خانگی باید داشته باشم، بیش از پیش کودکان را به داستان‌های دکتر زئوس علاقه‌مند خواهد کرد. این کتاب شامل داستانی کوتاه و شعرگونه است که با صدای بلند خواندن آن جذابیت آن را دو چندان می‌کند».

هم‌چنین نشریه «نیویورک تایمز» نیز نوشته است: «اگر این کتاب از جمله آثار برتر دکتر زئوس نباشد، نمونه بسیار خوبی از نبوغ ویژه این نویسنده در بیان چکیده‌ای از روح دوران او در قالب داستانی کودکانه ورای مرزهای زمان است. این داستان شعرگونه که به تازگی یافت و منتشر خواهد شد از جمله کتاب‌هایی است که به سادگی می‌تواند ذائقه خوانندگان به کتاب را تغییر دهد».

این دومین مورد طی سال جاری میلادی است که داستان جدیدی از یک نویسنده کشف شده و روانه بازار می‌شود؛ پیش از این داستان «برو نگهبانی بگمار» نوشته «هارپر لی»، خالق اثر برجسته «کشتن مرغ مقلد» پس از نیم قرن پیدا شده و رکورد بیشترین آمار پیش‌فروش کتاب را از آن خود کرده بود.
 
«تئودور زئوس گیزل» (۱۹۹۱ – ۱۹۰۴) یکی از مطرح‌ترین نویسندگان داستان‌های شعرگونه کودکان است که در طول حیات خود بیش از ۶۰ عنوان کتاب منتشر کرد؛ کتاب‌های این نویسنده امریکایی تا کنون ۶۰۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۲۰ زبان دنیا، از جمله فارسی، ترجمه شده است. 

نظر شما