شناسهٔ خبر: 35671 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فانی: جزییات آزمون استخدامی آموزش و پرورش هفته جاری اعلام می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آموزن استخدامی آموزش و پرورش در حال نهایی شدن است و جزییات آن در هفته جاری اعلام می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان زندان ها در جمع خبرنگاران، درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزود: هماهنگی های لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته و برگزاری این آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر برگزاری این آزمون در آبان ماه نیز یادآورشد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که دریافت شده و این آزمون جدای از آزمون های ادواری سازمان سنجش محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازمان سنجش یک آزمون مجزا برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می کند، اضافه کرد: افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی می گذرانند.

فانی خاطرنشان کرد: این آزمون بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود و پذیرفته شدگانی که گواهی معلمی دریافت می کنند به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

پیش تر فانی زمانی برگزاری آزمون استخدامی برای بکارگیری ۵ هزار معلم را دهه سوم شهریورماه امسال اعلام کرده بود.

وی افزود: امسال برای نخستین بار دارندگان مدرک کارشناسی می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و براساس آن در صورت پذیرش باید طی یکسال دوره حرفه ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

نظر شما