شناسهٔ خبر: 35672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییرات در شبکه سه ادامه دارد/سرنوشت «حذف و اضافه» و «متن، حاشیه»

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی از تعطیل شدن برنامه «حذف و اضافه» در تابستان و شروع مجدد آن در مهر ماه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داوود نعمتی انارکی با اشاره به برنامه های «حذف و اضافه» و «متن، حاشیه» که پیش از این قرار بود بعد از ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه بروند، گفت: موضوع برنامه «حذف و اضافه» دانشگاهی است و به مباحث علمی و اجرایی دانشگاه می پردازد بنابراین برنامه زمانی موضوعیت پیدا می کند که دانشگاه ها باز شده باشند. اکنون دسترسی به این فضای دانشجویی سخت است اما شبکه سوم سیما تلاش می کند که این برنامه مهر ماه با طراحی جدیدی به کنداکتور پخش بازگردد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره دلیل دیگر حذف این برنامه از کنداکتور پخش عنوان کرد: به لحاظ افزایش ظرفیت کنداکتور برنامه های سیما در تابستان، نیاز بود که بعضی از برنامه‌های روتین از جدول خارج شوند و بعد با شرایط دیگری بعد از اینکه تابستان را پشت سر گذاشتیم دوباره به تولید برسند.

نعمتی اضافه کرد: این طبیعی است که برنامه ای که حوزه دانشگاه و انجمن های دانشجویی را پوشش می دهد همزمان با فصل دانشگاه هم روی آنتن برود تا بیننده بیشتری داشته باشد.

برنامه «حذف و اضافه» با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی به مناظره میان آنها می پرداخت و مباحث لازم برای گفتمان دانشجویی را فراهم می کرد. این برنامه همچنین به حوزه های دیگر مرتبط با مسایل و مشکلات دانشجویان ورود پیدا می کرد و به مباحث مرتبط با این قشر از جامعه می پرداخت.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما همچنین درباره اینکه پیش از ماه رمضان وعده پخش این دو برنامه را به بعد از ماه رمضان موکول کرده بود، گفت: نباید از این گفته این انتظار را داشته باشید که برنامه ها بلافاصله بعد از پایان ماه مبارک آغاز شوند و ممکن است چند وقتی طول بکشد.

وی همچنین درباره برنامه «متن و حاشیه» که با محوریت سیاسی- اجتماعی و در قالب گفتگو تا قبل از ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رفت، عنوان کرد: شبکه سه همچنین به دنبال این است که بتواند زمان مناسبی را در کنداکتور پخش یه این برنامه اختصاص دهد و احتمالا از یک یا دو هفته دیگر روی آنتن  می رود.

نعمتی در پایان گفت: این برنامه که پیش از این، بعد از خبر ساعت ۲۲ شبکه سه روی آنتن می رفت احتمالا در زمان دیگری روی آنتن برود.

به گزارش مهر، بعد از ایام ماه مبارک رمضان چند برنامه زنده این شبکه از جمله «هفت»، «حذف و اضافه» و «متن، حاشیه» قرار بود با تغییراتی دوباره روی آنتن بروند که از میان آنها برنامه «هفت» که در حوزه مسایل سینمایی بود با اجرای محمود گبرلو تعطیل شد. در حال حاضر به گفته داوود نعمتی تکلیف برنامه «متن، حاشیه» تا یک یا دو هفته آینده مشخص می شود. 

«متن، حاشیه» با اجرای وحید ایمانی و به تهیه کنندگی مهدی ترابیان روی آنتن می رفت که با ساختار میزگرد و گفتگومحور به بررسی مسایل روز کشور و حوزه بین الملل می پرداخت. 

نظر شما