شناسهٔ خبر: 35686 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«به خشونت در مدرسه پایان دهیم» و«مدرسه زدگی» عنوان دو اثر از دکتر زهرا بازرگان

کتاب «به خشنونت در مدرسه پایان دهیم» به قلم دکتر زهرا بازرگان است که توسط نشر سخن منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ وجود خشونتهای کلامی و بدنی در مدرسه مسأله ای اجتماعی و از مهم ترین دغدغه های اولیا و مربیان است. بسیاری از تنشها و ناآرامیها در مدرسه ناشی از رفتارهای میان فردی دانش آموزان است که با وجود زمینه های اجتماعی و فرهنگی متفاوت هیچ گونه آموزشی در مدرسه برای برقراری تفاهم و کسب مهارتهای اجتماعی دریافت نمی کنند.

بررسی تجربه های موفق سایر کشورها در این کتاب، با تأکید بر اهمیت نقش کلیدی مدرسه نشان می دهد که چگونه همکاری جدی همه عوامل ذینفع مانند مدیران، معلمان، دانش آموزان، اولیا، کارکنان و حتی رانندگان سرویسهای حمل و نقل مدرسه می تواند به پیشگیری و کاهش خشونت در محیط آموزشی و ایجاد فضایی سالم و امن برای یادگیری منتهی گردد.

مدرسه زدگی

 مدرسه زدگی عنوان اثر دیگری از دکتر زهرا بازرگان است که با همکاری دکتر کمالی درانی نوشته شده است

در این کتاب با سرگذشت دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه موفق شوند آشنا می شویم و به وجود ارتباط بسیار نزدیک بین زمینه های عاطفی و قابلیت یادگیری پی می بریم. آنگاه با توجه به ظرفیت جبرانی و رشددهنده مدرسه، در حکم مهم ترین نهاد تربیتی، از چگونگی شرایط و رفتارهایی در مدرسه آگاه می شویم که می تواند اثرات زیانبار رفتارهای نامطلوب خانواده را جبران کند و زمینه را برای رشد عاطفی و اجتماعی کودکان و در نتیجه بهبود عملکرد تحصیلی و سازگاری آنان با مدرسه آماده سازد.

 گفتنی است کتاب به خشونت در مدرسه پایان دهیم در ۱۸۴ صفحه و کتاب مدرسه زدگی در ۲۰۶ صفحه توسط انتشارات سخن منتشر شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۴-۲۲ ۰۰:۲۹رضا 0 0

    مسئولین و معلمان بیشترین خشونت را در مدرسه نسبت به دانش آموزان اعمال می کنند و خود مروج و آموزش دهنده خشونت با رفتارشان هستند. واقعیت این است که رفتار معلمان و مسئولین مدارس طوری بوده است که عنوان فرهنگی، به آنان حالتی طنزگونه پیدا می کند.
                                

نظر شما