شناسهٔ خبر: 35736 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد سعدی از ظرفیت ارگان ها استفاده کند

یک عضو سابق شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که بنیاد سعدی از ظرفیت ها و توانایی های انجمن های مستقل غیر دولتی و دوستی و همچنین ارگان های دیگری مانند انتشارات ها و سازمان صدا و سیما برای گسترش زبان فارسی در جهان استفاده کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان ؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حسن بیادی با بیان اینکه آموزش و گسترش زبان فارسی فقط گسترش یک زبان نیست،  بلکه فرهنگ و دیدگاه یک کشور نیز همراه با آن در جهان گسترده می شود، گفت: در اجلاس سران غیر متعهدها، افرادی که برای اولین مرتبه به ایران سفر کرده بودند، نوعا فکر می کردند وارد یک کشور بسیار قدیمی و بدون امکانات خواهند شد اما پس از ورود و مشاهده شهر، فروشگاهها و خیابان ها بسیار تعجب کرده بودند و اظهار داشتند که  مگر شما تحریم نیستید.

وی افزود: این افراد قبل و بعد از ورود به ایران، قضاوت شان درخصوص شرایط موجود در کشور بسیار متفاوت شد چرا که رسانه های کشورشان، ایران را یک کشور ناامن با حداقل امکانات معرفی کرده اند.

وی با اشاره به سفر اعضای شورای شهر کشور قطر به ایران و بازدید از استان  گیلان و تهران نیز گفت: این افراد ضمن آنکه خودشان از نقاط دیدنی و خوش آب و هوای ایران شگفت زده شوده بودند، عکس هایی گرفته و برای دوستانشان ارسال کردند که آنها فکر می کردند تصاویر مربوط به اروپاست.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل بنیاد سعدی به عنوان نهادی که به صورت منسجم به امر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان می پردازد، تاکید کرد: با آموزش و گسترش زبان فارسی خیلی سریعتر می توانیم نگاه کشورهای دنیا و مردمشان را نسبت به ایران تغییر دهیم بنابراین همه ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید برای این امر مهم کمک کنند.

نظر شما