شناسهٔ خبر: 35760 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای موسیقی سنتی «شوروم» گیلان در فستیوال جهانی فولکلوریک ترکیه

موسیقی سنتی «شوروم» گیلان برای اجرای برنامه به فستیوال جهانی فولکلوریک ترکیه می‌رود.

فرهنگ امروز: موسیقی فولکلور (Folk music) نوعي از موسیقی سنتی است که ریشه در آداب و رسوم یک قوم یا ناحیه دارد و سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعدی می‌رسد.
عصر جدید به سرعت در حال رشد است و اين فولکلوراست كه ما را در شناخت قومیت ها، گذشته، و هویت اقوام کمک می کند گروه موسيقي شوروم به سرپرستي راسل عليجاني و ساير اعضاي خوشفكر و جوان خود حسب نياز تداوم فولكلور در عصر جديد با ايجاد تغييرات تكنيكي و با نوآوري در موسيقي سنتي اين روزها آرام آرام ضمن سعی در ترویج و احیا این نوع موسیقی تلاش مینماید علاقمندان زیادی را به به طرف موسیقی سنتی بکشاند.
سعي بر اصيل بودن اجراها و كمك گرفتن از بزرگان موسيقي گيلان شاخصه هاي اجراي برتر اين گروه محسوب ميشود . 
گروه شوروم با هدف ارج نهادن و رشد و اعتلای موسیقی سنتی و فولکلور در فرهنگ موسیقی ایران زمین در نخستین گام بين المللي خود با حضور در" فستیوال جهانی فولکلور ۲۰۱۵ استانبول " توانست از هويت گيلاني و ايراني كشور عزيزمان دفاع نموده و با اجراي دلنواز موسيقي اصيل گيلاني بعد از كنار زدن كشورهاي مختلف به مقام سومي فستيوال جهاني نايل شود البته قابل ذكر است كه در اين فستيوال كشور بلغارستان مقام اول و كشور ليتواني مقام دوم را كسب نمودند .
اين فستيوال كه تاكنون هيچ گروه ايراني را در خود نديده بود(۲۰۱۵ ISTANBUL FOLK MUSIC COMPETITION) با اجراي منظم ۹ گروه از ۸ كشور جهان از تاریخ ۳۰ تیر تا ۴ مرداد زيباييهاي موسيقي فولكلور را به مسابقه گذاشت.
از برنامه هاي آتي اين گروه موسيقي شوروم ميتوان كار بر روي موسيقي فولكلور كشورهاي پارسي زبان را نام برد.
به پیوست عکسها فستیوال تقدیم میشود .
اسامی گروه اعزامی به ترکیه :

۱-راسل عليجاني  ====== سرپرست گروه 
۲-حميد گوهرنیا====نوازنده سه تار و خواننده

۳-سیامک جامعی====== دف

۴-سهیلا پارسا پناه ======بک ووکال 

۵-مهیار غضنفری ===========کمانچه 

۶-سهند یعقوبی========== عود 

۷-مانی عطشانی=========== سنتور 

 

شوروم

شوروم

موسیقی سنتی شوروم

نظر شما