شناسهٔ خبر: 35778 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم محمد(ص) نیمه دوم شهریور اکران می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران فیلم محمد(ص) در نیمه دوم شهریور امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: این فیلم جزء آثار فاخر است که اکران آن نیازمند تجهیزات ویژه ای دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هم اکنون استعداد کافی برای نمایش این فیلم در سالن های نمایش کمتر وجود دارد اما با تجهیز و راه اندازی ۱۰۰ سالن سینمایی در سراسر کشور بطور یقین از نیمه دوم شهریورماه امسال بصورت عمومی در سینمای کشور اکران می شود. 

معاون وزیر ارشاد در ادامه درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر محول کردن جشنواره موسیقی فجر به خانه موسیقی، اظهار داشت: از سیاست های وزارت ارشاد در این دوره این است که بخش های هنری و تصدی گری امور را به تشکل ها و نهادها و بخش خصوصی واگذار نماید لذاخانه موسیقی که نهاد صنفی غیردولتی است مسئولیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر را برعهده دارد و دولت فقط تنها به نقش نظارتی و حمایتی خود می پردازد. 

مجید مجیدی هفت سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم نامه ای در ۲۰۰ سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش تولید انجام شد و فیلم در خرداد ۱۳۹۰ پروانه ساخت گرفت.

لوکیشن اصلی فیلم محمد شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام های بزرگی جهت ساخت فیلم هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام پس از عدم موافقت هندی ها این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. 

در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.

از جمله چهره های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می توان به ویتوریو استورارو فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.



** دوست داریم همه خوانندگان زیرزمینی با کارهای قانونمند به روی زمین بیایند

نوش آبادی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر جنجال های هفته اخیر در خصوص مجوز امیرحسین مقصودلو (تتلو)، به کنایه اظهار داشت: البته دوست داریم همه خوانندگان زیرزمینی آنقدر کارهای قانونمند اجراکنند که بتوانند روی زمین آمده و فعالیت خود را ادامه دهند.

به گفته وی از اینکه افراد در عرصه های هنری صحیح فعالیت کنند و تا ابد در ظلمت نمانند استقبال می کنیم. 

نوش آبادی ابراز امیدواری کرد که رفتار آنها به گونه ای باشد که بتوانند با مردم و جامعه ارتباط صحیح و درست فرهنگی برقرار کنند. 

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: اینکه خیلی از رسانه ها و مطبوعات تیتر زدند وزارت ارشاد برای مجوز این خواننده زیرزمینی چراغ سبز نشان داده است باید بگویم که این حرفها و گفته ها صحیح نبوده و برای این خواننده مجوزی صادر نشده است لذا باید نهادهای ذیربط برای کسب مجوز آن اقدام کنند.



** افتتاح بخش هایی از تئاتر شهر تا پایان مردادماه

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام زمان قطعی افتتاح بخش های مختلف تئاتر شهر، با تشریح برخی فعالیت های انجام گرفته در این محل ابراز امیدواری کرد که بخش هایی از این محل که مورد بازسازی قرار گرفته از جمله سالن سایه و بخش اول تا پایان مرداد ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری برسد.



** توافق وزیران ارشاد و بهداشت برای حمایت از هنرمندان بیمارهای خاص

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به نحوه حمایت های این وزارتخانه از هنرمندان اشاره کرد و گفت: طبق توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، با معرفی هنرمندانی که بیماری خاص دارند، هزینه های درمانی آنها تحت حمایت قرار می گیرد.



**برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ موزه دفاع مقدس

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه محل باغ موزه دفاع مقدس را محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و هنری و قرآنی عنوان کرد و گفت:با توافق صورت گرفته میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قول مساعد شهردار تهران، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

نوش آبادی برگزاری نمایشگاه قرآن امسال را تجربه مثبتی در این محل دانست که به گفته وی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی توضیح داد که اولین بار نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برپا شد که این فضای جدید موافقین و مخالفین خودش را داشت.

به گفته معاون وزیرارشاد علاقه مند بودیم که نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شود اما چون هر هفته برنامه برگزاری نماز جمعه در این مکان بود لذا موفق به برگزاری نمایشگاه امسال در این مکان نشدیم ضمن اینکه هزینه های برگزاری نمایشگاه در مصلی محدودیت هایی در این زمینه برای وزارت ارشاد ایجاد می کرد.

نظر شما