شناسهٔ خبر: 35782 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی

سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی با محورهایی همچون بازخوانی ظرفیت های اندیشه شریعتی برای دانش انسانیِ آکادمیک برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  سمینار بین المللی «شریعتی و آینده علوم انسانی» با مشارکت انجمن جامعه شناسی ایران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

بنابراین گزارش،. از اساتید، پژوهشگران، اندیشمندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند به مطالعۀ شالوده ها و چشم اندازهای تاریخی، ادبی، دین پژوهانه، فلسفی و جامعه شناختی اندیشه های شریعتی دعوت می شود با ارائۀ مقالات خود به دو زبان فارسی یا انگلیسی در این سمینار علمی شرکت کنند.

بازخوانی اندیشۀ شریعتی به مثابۀ روشنفکر و پژوهشگر علوم انسانی: رویکردها و نقدها، نسبت شریعتی با سنت های اندیشه اجتماعی و جریان های دین پژوهی معاصر، کاربرد جامعه شناسی شناخت برای فهم اندیشه های شریعتی، طرح و نقد کارنامه ایران شناختی و اسلام شناختی شریعتی و دیدگاه های شریعتی در بارۀ ویژگی های جهان معاصر از جمله محورهای این سمینار بین المللی است.

همچنین، شریعتی به مثابۀ پژوهشگر مطالعات فرهنگی، بنیان ها و چشم اندازهای تاریخی در اندیشه شریعتی،  بنیان ها و چشم اندازهای فلسفی در اندیشه شریعتی، بنیان ها و چشم اندازهای جامعه شناختی در اندیشه شریعتی، شریعتی و مطالعات پسااستعماری، بازخوانی ظرفیت های اندیشه شریعتی برای دانش انسانیِ آکادمیک، انتقادی، سیاستی و مردم مدار و چشم اندازهای آینده پژوهانه اندیشه شریعتی برای علوم انسانی و علوم اجتماعی فردا از دیگر محورهای این سمینار بین المللی است.

این گزارش می افزاید: ۳۰ شهریور آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و ۱۵ آبان آخرین مهلت ارسال اصل مقالات است و این سمینار ۳۲ و ۲۴ آذرماه برگزار می شود.

گفتنی است، علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق نشانی الکترونیکی seyedjavad@hotmail.com  و شماره تلفن ۸۸۰۵۲۳۰۱ (۰۲۱) و شماره همراه  ۰۹۳۶۱۵۹۵۰۲۵با دبیرخانه این سمینار تماس بگیرند.

نظر شما