شناسهٔ خبر: 35784 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز دوره یکماهه دانش‌افزایی برای ۲۰۰ فارسی‌آموز خارجی از ۱۳مرداد

هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با شرکت حدود ۲۰۰ فارسی‌آموز خارجی از بیش از ۴۰ کشور جهان از ۱۳ مرداد آغاز به کار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی برای حدود ۲۰۰ فارسی‌آموز خارجی از بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ترکیه، استرالیا، الجزایر و اوکراین، سه‌شنبه هفته آینده ۱۳ مرداد در تهران شروع به کار می‌کند.

بر اساس اعلام فارسی‌آموزان خارجی از روز پنجشنبه وارد ایران می‌شوند و مراسم افتتاحیه این دوره هم روز سه‌‌شنبه هفته آینده در محل دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی در تهران برگزار خواهد شد.پیش بینی می شود غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی که در حال حاضر به دلیل یک سفر کاری به تاجیکستان رفته است، در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی حضور داشته باشد.

قرار است در این دوره که به مدت یک ماه در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی و به همت بنیاد سعدی برگزار می‌شود، فارسی‌آموزان خارجی در طول سه هفته در کلاس‌های آموزش مهارت خواندن، مهارت نوشتن، بیان شفاهی، درک شنیدن و صحبت کردن، درک خواندن و صحبت کردن و همچنین موضوعاتی همچون ایران‌شناسی شرکت می‌کنند.

همچنین بر اساس این گزارش، نتیجه بررسی پرونده‌های متقاضیان همکاری به عنوان «مدرس» و «سرپرست» هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی هم مشخص شده و مطابق آن ۳۱ نفر تدریس در این دوره آموزشی را بر عهده خواهند داشت.

هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با برگزاری تور سه روزه تفریحی و زیارتی برای فارسی آموزان خارجی شرکت کننده به اصفهان و کاشان، در اواخر دهه اول شهریور امسال به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما