شناسهٔ خبر: 35787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک جن آسایش اهالی خانه‌ای قدیمی را سلب کرد/ آشنایی با «اخککندو»

نمایش «اخککندو» به کارگردانی هادی عامل هاشمی که درباره حضور جنی به همین نام در یک خانه قدیمی است برای حضور در جشنواره آیینی و سنتی آماده می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هادی عامل هاشمی کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش گفت: در حال حاضر مشغول تمرین و آماده سازی نمایش «اخککندو» برای حضور در جشنواره آیینی و سنتی هستیم. این اثر نمایشی نوشته محمد مساوات و درباره جنی به نام اخککندو است که آسایش را از اهالی خانه سلب کرده است.

وی ادامه داد: «اخککندو» بر پایه نمایش تخت حوضی بنا شده و شخصیت های این گونه نمایشی در آن حضور دارند. هدایت هاشمی، مهرداد باقری، حمید رحیمی، ملودی آرام نیا، مریم سالمی و ... از جمله بازیگران این اثر نمایشی هستند. در اجرای این نمایش موسیقی زنده خواهیم داشت و من و آرش عزیزی آهنگسازی کار را بر عهده داریم.

عامل هاشمی درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی بیان کرد: صحبت هایی برای اجرای عمومی در تماشاخانه سنگلج داشته ایم که احتمالا اجرای کار بعد از ماه محرم و صفر و در پاییز خواهد بود. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما احتمالا آبان و آذر این نمایش به اجرای عمومی خواهد رفت.

کارگردان «مضحکه دزدها» در پایان صحبت هایش اضافه کرد: در اجرای این اثر بخش هایی از شیوه نمایش های سنتی ایرانی همچون آیینه بازی، سایه بازی و سنت دیو بر سر مورد توجه قرار گرفته است، اما ترجیح می دهم زیاد درباره این مضامین صحبت نکنم تا مخاطب خودش به دیدن نمایش بنشیند.

هادی عامل هاشمی کارگردانی نمایش هایی چون «افسانه ببر»، «حساب پرداخت نمی شه»، «مضحکه دزدها» و ... را در کارنامه دارد.

 

    نظر شما