شناسهٔ خبر: 35792 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«عالیجناب مهربان ترانه» وارد کتابفروشی ها می شود

کتاب «عالیجناب ترانه»نوشته ایرج دیهیمی به زودی توسط انتشارات نگاه منتشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ ایرج دیهیمی، موزیسین، شاعر و ترانه‌سرا تازه ترین اثر خود با عنوان «عالیجناب مهربان ترانه» را به کتاب فروشی ها می فرستد.

«عالیجناب مهربان ترانه» به نوعی تاریخ تحلیلی ترانه سرایی معاصر ایران از روزگار قاجار تا امروز است. ایرج دیهیمی کار کتاب« عالیجناب مهربان ترانه» را در انتشارات نگاه به سرانجام رسانده است.

   کتاب در سه جلد تدوین شده و به زودی توسط انتشارات نگاه به بازار کتاب خواهد آمد.

ایرج دیهیمی که به آینده ترانه ‌سرایی در ایران بسیار امیدوار است ، در گفت و گویی بیان کرده که معتقد است«تا پیش از این دوره، فضای ترانه‌سرایی در ایران فضایی رمانتیک را تجربه می‌کرد. یعنی معمولا حال و هوای عاشقانه دارد و نهایتا به مباحث و مواردی چون طبیعت معطوف می‌شود. اما در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ با نوگرایی‌های عمیق فکری و اجتماعی روبرو شد؛ ناگهان فضاهای رئالیسم در ترانه پررنگ می‌شوند و پس از آن حتی به پدیده‌های سورئالیستی برخورد می‌کنیم. بر این اساس من معتقدم بنیان ترانه‌سرایی نوین در ایران، در همان دو دهه پی‌افکنده شد.»

ترانه  زیر مجموعه ای از شعر است و ترانه سرایی است که به شعر اعتبار بخشیده است و ترانه خود سبکی مستقل از دیگر سبک ها است و بهترین نوع از قالب های شعری است که با لحن موسیقایی زیبایی که دارد ابزاری برای بیان احساسات و حتی اندیشه های سیاسی و اجتماعی است.

مجموعه سه جلدی  «عالیجناب ترانه»نوشته ایرج دیهیمی به زودی توسط انتشارات نگاه منتشر می‌شود.

نظر شما