شناسهٔ خبر: 35798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه تلاش می‌کند برایند حمایت را بیش از گذشته افزایش دهد

حسین محب اهری گفت: نگار کمبودی وجود دارد که استان‌های دیگر کم‌کار هستند. چرا در شیراز و تبریز تئاتر خصوصی کوچک تاسیس نمی‌شود؟ چرا گروه‌های شاخص را در شهرستان نمی‎‎‌بینیم؟ مسئولان باید در پی کسانی باشند که دغدغه‌اشان تئاتر باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مراسم افتتاحیه رپرتوار ماه تئاتر استان‌های حوزه هنری با خضور جمعی از هنرمندان در تماشاخانه ماه حوزه هنری افتتاح شد.

در این مراسم که هنرمندان و مسئولانی چون بهزاد فراهانی، حمید شاه‌آبادی، رضا فیاضی، حسین مجب اهری، مریم معترف، حسن دولت‌آبادی، جمشید جهانزاده، حسین پرستار، شهرام کرمی، حسین پارسایی، حسین مسافر آستانه، شهرام کرمی، وحید لک و ... حضور داشتند، رحمت امینی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی با تشکر از حضور این جمع از هنرمندان، افزود: «بخشی از عنوان برنامه مشخص است. کلمه ماه به نوعی برند حوزه هنری شده است.»

امینی با ارائه گزارشی کوتاه از شیوه اجرای این نمایش‌ها در طول یک ماه، تاکید کرد این آثار برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره سوره مهر هستند. وی در ادامه گفت: «در سال گذشته تئاتر حوزه هنری بدون سمت و سویی در داوری عمل کرده است و این آثاربا توان خود، بدون هیچ حمایت ضمنی درخشیده‌اند.»

این استاد دانشگاه با اذعان بر اینکه در مدت سه سال حضورش در حوزه هنری جواب گرفته است گفت: «حوزه تلاش می‌کند برایند حمایت را بیش از گذشته افزایش دهد.»

وی پس تشریح شیوه اجرای نمایش‌ها از حضار خواست در این یک ماه با تبلیغ این آثار از آنها حمایت کنند. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه با اذعان به اینکه خود شهرستانی است و با تلاش خود به جایی رسیده است، خواستار توجه و حماین به تئاتر استان‌ها شد و آن را عاملی موثر در تقویت تئاتر کشور دانست.

در ادامه مراسم حسین محب اهری روی صحنه آمد و با اعتراض به تفکیک میان تئاتر تهران و استان‌ها، گفت: «آنقدر از تئاتر استان حرف می‌زنیم گویا  با تئاتر تهران و ایران و سولقان و برادوی تفاوت دارد.»

وی در ادامه گفت: «چرا باید گفته شودتئاتر استان تقویت شود؟ دوستان تلاش می‌کنند راهی برای شهرستانی‌ها باز کنند؛ ولی باید از خودمان شروع کنیم... اگر کسی کارش [تئاتر] باشد، زمین و آسمان به هم بافته شود نمی‌تواند مانعش شوند. باید فضا را آماده کرد؛ اما انگار کمبودی وجود دارد که استان‌های دیگر کم‌کار هستند. چرا در شیراز و تبریز تئاتر خصوصی کوچک تاسیس نمی‌شود؟ چرا گروه‌های شاخص را در شهرستان نمی‎‎‌بینیم؟ مسئولان باید در پی کسانی باشند که دغدغه‌اشان تئاتر باشد.»

سپس ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر روی صحنه آمد و با ابراز خرسندی از برگزاری این رپرتوار و تاکید بر اینکه دو اجرا برای آثار برجسته اندک است، تصریح کرد: «از اینکه در سالن تعدادی سالن صندلی خالی است ناراحتم. از دیگران می‌خواهم اصلاع‌رسانی کنند تا مردمی که علاقه‌مند به تئاتر هستند به تماشای نمایش بیایند.»

این رپرتوار با اجرای نمایش «عبور از مه» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی افتتاح شد و تا ۳۰ مرداد با اجرای هفت نمایش در دو سالن مهر و ماه دنبال خواهد شد.

نظر شما