شناسهٔ خبر: 35799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوره زبان فارسی ویژه اساتید عراقی در مشهد برگزار شد

پیش از این یک دوره آموزشی با موضوع شیوه‌های تدریس زبان فارسی با حضور و مشارکت اساتید عراقی زبان فارسی در بغداد برگزار شد و مقرر شد تا دوره‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد برای اساتید عراقی برگزار شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، دوره تخصصی زبان فارسی ویژه اساتید عراقی در محل این دانشگاه برگزار شد.

به دلیل تمایل دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاهی ایران نیز میزان یادگیری زبان فارسی در نقاط مختلف عراق افزایش داده است.

در این راستا و بر مبنای نیاز به اساتید مجرب زبان فارسی و تدریس شیوه‌های نوین آموزش زبان فارسی، توافقنامه همکاری میان رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد منعقد شد.

براساس این توافقنامه مقرر شد تا مرکز آمورش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان درزمینه تأمین منابع آموزشی و هم‌چنین برگزاری دوره‌های شیوه‌های نوین تدریس زبان فارسی در سطح عراق مشغول فعالیت شود.

از این رو دوره آموزشی با موضوع شیوه‌های تدریس زبان فارسی با حضور و مشارکت اساتید عراقی زبان فارسی در بغداد برگزار شد و مقرر شد تا دوره‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد برای اساتید عراقی برگزار شود.

بر مبنای هماهنگی انجام‌شده میان رایزنی فرهنگی ایران در بغداد با دانشگاه فردوسی مشهد دوره تخصصی ۱۰ روزه‌ای از ۲ تا ۱۲ مردادماه برای ۲۳ نفر از اساتید زبان فارسی که از مناطق مختلف عراق چون بغداد، بصره، نجف، کربلا، ناصریه، اربیل و سلیمانیه هستند در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود و اساتید شرکت‌کننده در این دوره تخصصی آموزشی با آخرین شیوه‌های تدریس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان آشنا شوند.

گفتنی است، این دوره تأثیر بسزایی در افزایش آمادگی و مهارت اساتید عراقی برای آموزش زبان فارسی در شهرهای مختلف عراق خواهد داشت.

از سوی دیگر، برگزاری این دوره آموزشی زبان فارسی به توسعه و گسترش آموزش این زبان به اقشار مختلف مردم عراق که علاقه‌مند به یادگیری زبان فارسی هستند کمک شایانی کرده و گامی مهم در راستای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور درزمینه‌های جذب دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایرانی، راه‌اندازی کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های عراق، آشنایی دانشگاه‌ها و مراکز آمورش عالی عراق با منابع موجود آموزشی در نظام آموزش عالی ایران به زبان فارسی، تعامل و تبادل علمی میان دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه‌های عراقی و برگزاری دوره‌های تخصصی به زبان فارسی در سطح دانشگاه‌های عراق و ... خواهد بود.

نظر شما