شناسهٔ خبر: 35801 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل ۱۲۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست خبری نهمین همایش سالانۀ اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و دبیر همایش و حجت الاسلام سید ابومحمد مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابومحمد مرتضوی در این نشست با اشاره به تعداد دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: طبق گزارش های ارسالی از سوی وزارتخانه ها و نهادهای مختلف حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند، البته این آمار دقیق نیست و برایندی از آمارهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهدات درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است.

وی افزود: در طول سال با توجه به اینکه دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دسترس ما نیستند ارتباط گیری با آنها بسیار سخت است لذا «نهمین همایش سالانۀ اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور» از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می شود تا بتوانیم در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی با دانشجویان ارتباط برقرار می کنیم.

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درخصوص تعداد دانشجویان و مهمانان دعوت شده به این همایش گفت: مدعوین این همایش نسبت به همایش سال های گذشته به دلیل تأکید ما بر حضور چهره های مهم و تأثیرگذار به نصف تقلیل پیدا کرده است. امسال حدود ۷۰ مهمان متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاه های مهم دنیا در این همایش حضور دارند.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: دانشجویان ایرانی از ۲۰ کشور، مهمان این همایش هستند. بیشتر مهمانان در مقطع دکتری و پسا دکتری تحصیل می کنند. کشورهای آسیایی و اروپایی بیشترین و کانادا و آمریکا کمترین تعداد مهمان را در همایش دارند.

وی افزود: از مجموع مهمانان دعوت شده به این همایش ۳ نفر خانم هستند که در دوره پسا دکتری و دکتری در کشور های کانادا، آمریکا و فرانسه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما