شناسهٔ خبر: 35808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتر ایران مخالفت خود با داعش را در موزه‌های شهر رم اعلام می‌کند

کارگردان ایرانی قصد دارد نمایش «قلعه انسانات» را بعد از اجرا در ایران، به عنوان پاسخی به خشونت داعش در موزه‌های شهر موصل عراق در موزه‌های شرقی شهر رم روی صحنه ببرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی شمس نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر که پیش از این نمایش «قلعه انسانات» را به عنوان اثر مشترک ایران و ایتالیا در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه برد، درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی در ایران گفت: تور اجراهای نمایش «قلعه انسانات» را بعد از اجرای نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز کردیم و اثر را در شهر‌های رم و فلورانس کشور ایتالیا نیز به صحنه بردیم. در ادامه تور اجراهای «قلعه انسانات»، قرار است این نمایش را از ۱۱ تا ۲۰ شهریورماه سال جاری در قالب اجرای عمومی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

شمس درباره تغییرات در نظر گرفته شده برای اجرای عمومی «قلعه انسانات» نسبت به اجرای آن در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر، یادآور شد: یکی از بازیگران ایتالیایی نمایش به دلیل اینکه برای حضور در یک فیلم سینمایی متعهد شده بود، تغییر کرد اما غیر از این اتفاق هیچ تغییری در اجرای عمومی «قلعه انسانات» نسبت به اجرای جشنواره‌ای آن اعمال نشده و سعی کردیم که اجرایی پخته‎‌تر را داشته باشیم.

وی که پیش از این نمایش «از خوتای نامک» را به عنوان اثری برگرفته از شاهنامه فردوسی در شهرهای مختلف ایتالیا به صحنه برده، از اجرای نمایش «قلعه انسانات» در موزه‌های شرقی شهر رم بعد از پایان اجرای عمومی اثر در تهران خبر داد و اظهار کرد: اجرای «قلعه انسانات» در موزه‌های شرقی شهر رم، پاسخی است به رادیکالیسم و خشونت ورزی کورکورانه داعش و تخریبی که در موزه‌های شهر موصل کشور عراق انجام دادند.

قرار است نمایش «قلعه انسانات» با حضور پیرو کاردانو، کلادیو کرتونیو و پریسا نظری از ۱۱ شهریورماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود. 

علی شمس پیش از این نمایش‌های «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» و «مخاطب خاص» را روی صحنه برده است.

نظر شما