شناسهٔ خبر: 35876 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ پنجم «گروه محكومين» فرانتس كافكا

چاپ پنجم کتاب «گروه محكومين»نوشته فرانتس كافكا با ترجمه حسن قائميان در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛، «گروه محکومین»کتابی ادبی است که توسط فرانتس کافکا، نویسندهٔ اهل چکسلواکی نوشته شده‌است. این کتاب یکی از آثار ادبی برجستهٔ جهان است.

فرانتس کافکا (زاده ۳ ژوئیه ۱۸۸۳ - درگذشته ۳ ژوئن ۱۹۲۴) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان در قرن بیستم بود. آثار کافکا در زمرهٔ تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می‌آیند.

کافکا در یک خانوادهٔ آلمانی‌زبان یهودی در پراگ به دنیا آمد. کافکا زبان آلمانی را به عنوان زبان نخست آموخت، ولی زبان چکی را هم کم‌وبیش بی‌نقص صحبت می‌کرد. همچنین با زبان و فرهنگ فرانسه نیز آشنایی داشت و یکی از رمان‌نویسان محبوبش گوستاو فلوبر بود.

کافکا در سال ۱۹۰۱ دیپلم گرفت، و سپس در دانشگاه جارلز پراگ شروع به تحصیل رشتهٔ شیمی کرد، ولی پس از دو هفته رشتهٔ خود را به حقوق تغییر داد. دورهٔ تحصیل آن طولانی‌تر بود و به کافکا فرصت شرکت در کلاس‌های ادبیات آلمانی و هنر را می‌داد. او در تاریخ ۱۸ ژوئن ۱۹۰۶ با مدرک دکترای حقوق فارغ‌التحصیل شد.

کافکا در طول زندگیش فقط چند داستان کوتاه منتشر کرد که بخش کوچکی از کارهایش را تشکیل می‌دادند و هیچ‌گاه هیچ‌یک از رمان‌هایش به پایان نرسید (به جز شاید مسخ که برخی آن را یک داستان بلند می‌دانند). نوشته‌های او تا پیش از مرگش بر اثر بیماری  سل چندان توجهی به خود جلب نکرد. کافکا به دوستش ماکس برود گفته بود که پس از مرگش همهٔ نوشته‌هایش را نابود کند. برود بر خلاف وصیت کافکا عمل کرد و برعکس بر چاپ همهٔ کارهای کافکا که در اختیارش بود اهتمام ورزید. آثار کافکا خیلی زود توجه مردم و تحسین منتقدان را برانگیخت.

"مسخ" از جمله مهم ترین و شناخته شده ترین آثار وی به شمار می آید."قصر"،"محاکمه"،"نامه به پدر"،"مجموعه داستان ها "،"جلو قانون"،"دفتریاداشت های روزانه"، "آمریکا" و "گروه محكومين" از جمله آثار وی هستند.

کتاب «گروه محكومين»نوشته فرانتس كافكا با ترجمه حسن قائميان در قطع رقعی و با قیمت ۴ هزارو ۵۰۰ تومان در  گروه مجموعه داستان هاي خارجي انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

نظر شما