شناسهٔ خبر: 35878 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان مقالات همایش بزرگداشت فضل بن شاذان

همایش بزرگداشت فضل بن شاذان به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  همایش برگداشت فضل بن شاذان از سوی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و مجموعه ای از نهادها و سازمان ها، ۲۷ و ۲۶ آذرماه سال جاری برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، فضل بن شاذان، كتاب شناسی او و نیشابور در عصر وی شامل: فضل بن شاذان از دیدگاه متفكران و اندیشمندان، دیدگاه های فقهی و كلامی و فلسفی و... او، تاثیر وی بر اندیشمندان بعد از خود، شخصیت و خاندان، فضل بن شاذان و ولایت و ائمه معصومین(علیهم السلام)، اوضاع سیاسی نیشابور در قرن سوم هجری، اوضاع اجتماعی و فرهنگی این شهر در آن قرن و جغرافیای تاریخی نیشابور در عصر فضل بن شاذان از موضوعات مقالات این همایش اعلام شده اند.

 

این گزارش می افزاید: علاقه مندان تا اول آذر ماه مهلت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال مقالات به نشانی الکترونیکی www.fazlney.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در خصوص این اندیشمند گرانقدر فرمودند: "در هر صورت بایستی شخصیت این بزرگوار شناخته شود و از او تجلیل به عمل آید و باید کنگره ای در خور شان این فقیه ارجمند برگزار شود و اگر در ابعاد کشوری یا بین المللی هم باشد، فضل بن شاذان یقینا شایستگی آن را دارد."

نظر شما