شناسهٔ خبر: 35890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم تورنتو با ˝تخریب˝ آغاز می‌شود

تازه‌ترین ساخته کارگردان فیلم‌های ˝باشگاه خریداران دالاس˝ و ˝وحشی˝ فیلم افتتاحیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ برگزارکنندگان جشنواره فیلم تورنتو که از آن به عنوان مهم‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی یاد می‌شود، اسامی اولین فیلم‌های این دوره را اعلام کردند.

به گزارش نیویورک تایمز، "تخریب" (Demolition) به کارگردانی ژان-مارک والی فیلم افتتاحیه جشنواره تورنتو ۲۰۱۵ است که ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) برگزار می‌شود. این فیلم که اولین بار در دنیا در تورنتو روی پرده می‌رود، یکی از ۴۹ فیلم بخش‌های گالا و نمایش‌های ویژه است که اسامی آن‌ها سه‌شنبه شب اعلام شد. در نهایت صدها فیلم و برنامه تلویزیونی در تورنتو به نمایش درخواهند آمد.

جیک جیلنهال، نائومی واتس و کریس کوپر در "تخریب"‌ بازی می‌کنند. فیلم درباره فروپاشی احساسی یک بانکدار (جیلنهال) است که همسرش را در یک حادثه رانندگی از دست داده است. این فیلم را شرکت فاکس سرچ‌لایت پیکچرز روانه سینماها می‌کند. فاکس سرچ‌لایت سال گذشته فیلم برنده اسکار "بردمن" همین‌طور "وحشی" فیلم قبلی والی را هم توزیع کرد. فیلم دوم نامزدی اسکار بازیگری را برای ریس ویدرسپون و لورا درن به همراه داشت. والی کارگردان فیلم "باشگاه خریداران دالاس" هم هست که دو سال پیش متیو مکاناهی برای بازی در آن برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

جشنواره تورنتو که امسال چهلمین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد، در رقابتی سخت با جشنواره‌های فیلم ونیز و نیویورک قرار دارد که به فواصل زمانی نزدیک برگزار می‌شوند. "اورست" به کارگردانی بالتازار کورماکور فیلمساز ایسلندی با بازی جیک جیلنهال فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز است و جشنواره فیلم نیویورک با "راه رفتن" (The Walk) به کارگردانی رابرت زمه‌کیس آغاز می‌شود. "استیو جابز" تازه‌ترین ساخته دنی بویل نیز در جشنواره نیویورک نمایش داده می‌شود.

"مریخی" به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی مت دیمن اولین بار در دنیا در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود. فیلم کانادایی "Beeba Boys" به کارگردانی دیپا مهتا، "لولو" ساخته ژولی دلپی بازیگر فرانسوی، تریلر جنایی "افسانه" به کارگردانی برایان هلگلند، "برنامه" تازه‌ترین فیلم استفن فریرز، "یادت باشد" به کارگردانی آتوم اگویان و "استون‌وال" ساخته رول‌اند امریش از فیلم‌های بخش گالا هستند.

جشنواره تورنتو از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است. این جشنواره بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود.

در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند مانند "زیبایی آمریکایی"، "تصادف"، "میلیونر زاغه‌نشین"، "گفتار پادشاه" و "دوازده سال بردگی" بعداً برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند.

نظر شما